Morfar

Min pappa var här idag. Sienna tajmade det med att lära sig säga morfar. Det var länge sedan jag såg en vuxen man snyfta så mycket. Perfekt läge, tänkte jag och kastade till honom listan på vad han ska köpa till jul. Och mycket riktigt, Mr Scrooge blinkade inte ens när han insåg att hans ansvar bestod till största delen av besök på Systemet. Trevligt. Vi brukar nämligen dela upp sysslor pch inköp inför julafton, och då han vare sig bakar, lagar mat, förbereder eller röjer efter så ryker han på "enkla men dyra saker", något han blir väldigt förnärmad för. Men i år gick det alltså hem. Undra om jag ska öva Sienna på hela ramsor, där ordet morfar ingår med fjäsk. I så fall tomten kanske är extra snäll mot henne i år? Om inte annat har hon i alla fall gjort en gammal mans dag/vecka/månad, så jag är rätt stolt över min lilla duktiga Busmus. Som dessutom har blivit artig! Tapp, säger hon så fort man ger henne en sak. Bättre än perioden då hon svarade dapidaa (varsågod) när vi gav henne något. Då blev man lätt förvirrad.
 
Bus åker "karusell". Hennes nya apa tittar på.
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Duktig flicka :) Ja, lär henne att fjäska, kan löna sej, hahahaha! Har hon fått en ny Apa precis innan jul :s?

Svar: Haha ja, det var kanske dumt? Men den gick liksom inte att dölja.. och hon ville ha den. :P
Lisa

2013-11-25 @ 18:57:15
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Hon är så söt

2013-11-25 @ 20:34:55
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Cuison

Haha, fjäsk från dom små är det bästa som finns! Ni får köra en "min morfar är bäst"-övning och hoppas på att Sienne hinner öva in innan jul. ;)

2013-11-26 @ 10:56:46
URL: http://www.cuison.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0