Tisdagslista

  • Sienna har äntligen tagit skolfoto, och ungen var frisk och närvarande, och dessutom REN när jag kom och hämtade henne. Finns en stor risk att hon dreglade på bilderna, eller blundade... eller posade. Undra vad fotografen tänkte om hon gjorde duckface? Men ändå, alla förutsättningarna för att få en vettig bild fanns där.
  • Ena läraren på skolan där jag jobbar skickade sms till mig för att höra så att allt var okej, och den andra ringde. Härliga kollegor! Anledningen var lite trist; att jag bröt ihop och tjöt så mycket att jag var tvungen att sticka hem tidigare, men nu ska vi inte vara såna. Positiv tisdagslista ju!
  • En specialpedagog sa att 1. jag var hemskt duktig på mitt jobb. 2. varenda unge hade löpt amok idag och de hade problem i alla klasser. 3. alla lärarna på skolan förtjänade en eloge, för det är inget lätt ställe att jobba på. Än en gång, jag kan ha varit en blobb av tårar när hon sa det, men vem säger att det inte räknas bara för att det är sagt av sympati?
  • Min dotter är frisk, halvnormal och med två fullt fungerande (allt är relativt) föräldrar. Vi slår inte henne, hon slår sällan oss och på det stora hela behandlar vi varandra väl. Och vi älskar varann.
  • BVC-besök imorgon. Ska bli spännande! Mest intresserad är jag av vikten (och allt beröm jag hoppas kunna suga åt mig ifall ungen snackar loss. Hur mycket ska vi satsa på att hon är knäpptyst, för första gången på ett halvår?). Jag gissar på 10,6 kg, och Kim gissar på 11,1 kg.
Suddig Bus i närbild
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniela

Sötnosen!
Alltså ibland bryter man ju bara ihop och då är det ju tur att man har fina kollegor som kan peppa en. Sug åt dig allt beröm de säger, för de hade inte sagt det om de tyckte att du var dålig.

Klart att du kan kopiera listan. Den är ju inte min! ;)

2013-11-12 @ 20:17:54
URL: http://panylund.blogspot.se
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar, snart 4

Leya vägde 10,6 på 1,5 års kontrollen. Hade vart kul om hon vägde samma. Hihi. 82,5cm var hon med.

2013-11-12 @ 21:35:45
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Madeleine

Shit...vad är det för dårhus jag lurat in dig på? :-p

2013-11-12 @ 21:55:04
URL: http://nyarsloftet2011.blogspot.com
Postat av: mamma/mormor Lena

"Frisk och halvnormal"-hahahaha! Som resten av Anderson-släkten då :D?

Svar: Haha japp! Jag kunde inte skriva normal. Det gick liksom inte. :P
Lisa

2013-11-12 @ 23:45:19
Postat av: Karin

Duckface....hahaha.

Alla har vi dagar...typ, igår led jag av pink-eye. Egentligen så stannade jag hemma för att jag inte ville gå till jobb. Ooops. : )
Du är duktigt. Klapp på axel och massiv kram!

Svar: Haha man får ha såna dagar. Fast man kan inte skylla på pinkeye i Sverige. Här finns det inte. (eller jo, klart man kan ha röda ögon som kliar, men här förklarar man ju orsaken). Allergi, kliat under natten, fått nåt i ögat, inflammation, repa på hornhinnan etc. Och det enda som smittar är ju inflammation, men i USA har man ju panik varenda gång någon har en liiiiten rosa nyans på ögat och tror att man ska få det på en mils avstånd. :P Nästa gång tycker jag att du ska skylla på magont! Då vill ingen veta orsaken ändå. :P
Lisa

2013-11-13 @ 03:39:53
Postat av: Lisa

Bilderna blev säkert jätte fina, fotograferna brukar vara riktigt duktiga.

2013-11-13 @ 09:04:02
URL: http://justmypassions.blogg.se
Postat av: terese

hon ser så annerlunda ut i lugg! =P dock lika söt. men ser mindre busig ut? kanske jag inbillar mej. haha... tror dagisfotona blir jättebra. barndreggel är ju sött =)

och du är jätteduktig på jobb <3

2013-11-13 @ 10:15:50
URL: http://tesslashes.blogsot.com
Postat av: Elina

Så spännande, och jag gissar på att dom blev jätte fina. Vad vinner jag? :)

2013-11-13 @ 15:11:01
URL: http://www.volanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0