Trotsig Busmus

Idag hände det som man hör skräckhistorier om som förälder. Sienna kastade sig på golvet i mataffären och skrek och bankade med sina små knytnävar. Nu var jag och Kim på ett rätt fnissigt humör, så vi stod mest och småflinade åt henne och fnittrade lite hysteriskt när folk blängde på oss och fick gå omvägar runt henne. Men ändå. När hon fick utbrott två när vi skulle ut så blev jag rätt trött på eländet, men piggades snabbt upp av en pappa som gick förbi med en vagn och glatt utbrast "det där känner man igen!". Härligt att höra att man inte är ensam. Sienna har även trotsat mig genom att vägra "gå på toa" på pottan. "Bajs" skrek hon medan hon badade, och jag fiskade upp ungen på två röda och placerade henne på pottan. "Nä" sa hon och gick bort till mattan och satte sig och berättade "sitta"... och började krysta. "Näää!" vrålade jag, och placerade bestämt ungen på pottan igen. Då knuffade hon bort min arm och blängde argt på mig och skrek "sluta!". Jahapp. Hon vann inte diskussionen, för hon fick inte bajsa på mattan. Men inte sjutton gjorde hon det på pottan heller. Hur mycket ska vi satsa på att hon vaknar 05.15 imorgon för att göra det, och argt väcker oss 2 minuter senare och sedan är trött och tjurig resten av förmiddagen? Just saying.
 
Matvägrande unge sedan en vecka tillbaka. Äter bara litelite och dessutom bara varannan måltid. Överlycklig blev jag när hon kastade i sig en burk minimorötter innan middagen. Kim tyckte att det var sådär, för det betydde ju att hon inte skulle äta maten. Jag tyckte det var helt strålande, för jag visste att hon inte skulle få i sig någon mat ändå. Morötter måste vara bättre än inget.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Härligt med ungar med vilja :) Ingen fara med maten, hon har ju alltid varit periodare- kör på det hon vill ha, sätt fram burkar med morötter, majs och ärtor, hahaha!

Svar: I förrgår åt hon inte ens morötter, så detta är framsteg. :P
Lisa

2013-11-15 @ 19:01:12
Postat av: Karin

En riktigt liten bestämd dam!
Den riktiga frågan är nog....om några år...kommer hon beställa pizza MED eller UTAN OST. :)

2013-11-16 @ 16:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0