Bedhead

Sienna vaknar ofta med en svintotuss till hår i nacken. En gång när hon var liten och vi inte fick bukt med det klippte vi av eländet, men det kan vi ju inte göra nu. Dessutom har det inte riktigt vuxit ikapp än, så det är fortfarande kortare än resten av håret. Så vår lösning nu är balsamspray. Varje morgon jagar jag en skrikande unge med den illgula flaskan i högsta hugg, och glidtacklar henne medan jag sprayar ner hela hårsvallet. Hon ryser och vrålar och försöker desperat få tag på flaskan så att hon dels kan stoppa mig och dels kan äta korken. Men detta känns inte hållbart i längden. Jag har testat maroccan oil, men funderar på om det är lite overkill att styla sin 1,5-åring? Dessutom hjälpte det bara för stunden. Vad mer kan man göra? När min yngsta kusin gick på dagis och fick lös rakade de av henne håret. Hon var nästan tre år och fick väldigt många sympatiblickar av främlingar som trodde att hon hade cancer. Jag är inte riktigt säker på att det är rätta lösningen för oss. Jag kanske helt enkelt får köpa en laddning mössor och tvinga henne att ha dem på sig även inomhus. Men fram tills dess fortsätter morgonjakten. Må bäste lama vinna.
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahaha- jag döööör :D! Så trött o sur o rufsig på fotona <3

Svar: Eller hur? Man kan riktigt lukta hennes morgongos när man ser bilderna.
Lisa

2013-09-26 @ 18:17:16
Postat av: Amanda

Balsam balsam och ännu mer balsam!

Haha, ja.. eller den kommentaren jag fick senast.. man ba.. du läser inte här så ofta va?;-)

2013-09-26 @ 19:32:28
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar

Hihi så söt. Förstår problemet, hade samma när jag var liten. Peppar peppar, än så länge har Leya klarat sig

2013-09-26 @ 20:18:33
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Ewa

Sätt henne i matstolen framför tvn eller datorn så hon är upptagen att göra annat när du tar balsamer. Har hon ett bord framför stolen så du kan lägga hennes favorit leksaker där. Funkar hemma hos oss. Alternativ är att tvätta håret med barnolja, håret blir inte rufsigt men inte lika mjukt.

Svar: Sienna klarar inte av att sitta still på en stol, tyvärr. Kvittar vad man har framför henne, för hon ska ner och springa omkring ändå. Men annars hade det varit bra tips!
Lisa

2013-09-26 @ 20:54:41
Postat av: Carolina

Här kör vi också på den där sprayen.. På Minna brukar jag använda balsam när jag tvättar håret och sedan sprayar jag på blött hår på kvällen. Kanske hjälper lite om du sprayar innan läggdags..?

2013-09-26 @ 21:46:04
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: Madeleine

Ett tag trodde jag att de rosa benen var Siennas :P

2013-09-26 @ 21:47:15
URL: http://maddiesworld.blogg.se
Postat av: ANGELICA - TATUERAD HÄSTÄGARE

Usch, vad jobbigt! Hade också någon liknande spray när jag var liten!

2013-09-26 @ 23:09:26
URL: http://angelchanelle.blogg.se
Postat av: Cissi

Emma har samma hårkvalite hon! blir liksom svinto med dreads på bara några timmar... Vi kör också med balsamspray, tvättat med riktigt balsam och låter henne sova med toffsar.. Framför allt sova med toffsar har gjort underverk för morgonens hårborstning ;)

2013-09-27 @ 11:06:19
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ 130510

Haha vilken underbar morgonfrilla!!
Funkar inte balsam?

2013-09-27 @ 11:41:44
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Lisa

goa tös, älskar frillan! Ser ut som nelson när han vaknar hahah..

2013-09-27 @ 15:18:48
URL: http://justmypassions.blogg.se
Postat av: Karin

BWHAHAHAHAAHA..... Oh my Gaaaawdd! Kolla frissen. Tskkkkhahahahaha.
Jag kommer ihåg när du berättade om kusinerna och lössen... Hmmmm, Balsamsprej är ju faktiskt smart....annars får du väl blöta hennes hår i vatten. Måste säga att jag ser snarlik ut i håret när jag vaknar, det är luggen som är boven. Alternativ, låt henne bli punk-kiddo. :)

2013-09-27 @ 15:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0