De ökända fyrorna

Sexorna jag var så rädd för innan framstår som små änglar jämfört med demonerna jag har träffat idag. De okända fyrorna. Jag inser att barnen bara är tio år. Men det verkar inte de göra. De beter sig som ettåringar när det gäller konsekvenstänkandet, har någon illusion om att de är 18 när de har åsikter och i övrigt finns det inte ens en ålder, för jag är inte helt hundra på att de faktiskt är mänskliga. Jag var inte ensam med dem. De är 35 elever, uppdelade i två klasser, med varsin lärare. Jag var assistent i den ena klassen. Och herregud vad det behövdes. Dels eftersom läraren inte kunde undervisa, inte märkte när det var slagsmål, och lät eleverna hoppa på borden. Och dels eftersom eleverna inte ville bli undervisade, hade slagsmål, och hoppade på borden. Jag gjorde inte det när jag var tio. Dagens low point kom när jag bar ut en liten skrikande tjej ur klassrummet för att ta henne till rektorn, hennes två kompanjoner flög ut och rusade iväg, jag hittade en gråtande elev i en hög utanför salen, rektorn var på möte och min elev rymde, jag kom tillbaka i klassrummet och INGEN satt ner, när tre elever stod och sparkade på en kille liggande på golvet.... medan läraren försökte få de andra att göra en gruppuppgift. Och sa att om de var duktiga skulle de få se på film sedan. Say what?! Duktiga? Dessutom klarar de inte av att se på film. Eller ha gruppuppgifter. Eller ha rätt att lämna klassrummet. De behöver sitta ner, ensamma, med varsitt arbetshäfte. Den andra läraren var mycket vettigare, så henne tog jag hjälp av. Hon såg min panik och frustration. Vi ska ha möte med rektorn på måndag.
 
Nu- cola och godisdags!

Kommentarer
Postat av: Tanjaa

Vår framtid!

Svar: Haha nä, var inte orolig; de är inte vår framtid. De kommer nämligen att befinna sig i fängelse eller nåt lika kul. Om du söker efter våra framtida politiker så får du leta nån annanstans. :P
Lisa

2013-09-13 @ 19:47:56
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Idun

Nä fy fan säger jag bara, strongt av dig att vara lärarvikarie, verkar ju inte alltid så lätt. Men bra att ni ska ha ett möte med rektorn, hoppas bara den personen tar er på allvar.
Är lärare något du kan tänka dig att jobba med i framtiden?

2013-09-13 @ 20:15:33
URL: http://annaisabells.blogg.se
Postat av: erika

Tack snälla, Klänningen är faktiskt köpt på marknaden som dom burkar ha här en gång i månaden (mors lilla heter märket)

Säger som ovanstående att starkt av dig att vara lärarvikarie, speciellt i såna lägen! Hoppas att det går bra på mötet

2013-09-13 @ 21:09:32
URL: http://www.minimini.blogg.se
Postat av: Madde

Nuuuu börjar jag känna igen den skola jag var på ett tag. :)

Svar: Haha ja, jag förstår det! Sexorna var hemska, men där fick jag i alla fall en egen grupp och ett eget klassrum och eget ansvar- och jag var grym! (skryt, skryt) Men här får jag stå och se på när eländesläraren inte ens klarar av en enkel uppgift.
Lisa

2013-09-13 @ 22:44:56
Postat av: terese

cola och godis förtjänar du!

men gud sicka barn. tycker dock du verkar ta det rätt coolt, som kan knäcka en cola på kvällskvisten istället för att svepa en vinare=P

men det är ju ganska fascinerande att just dessa barnen, det är de om några som behöver hjälp! till att börja med ngn som inte är uppgiven! go girl

2013-09-13 @ 22:56:17
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Cissi

Men hjälp! Verkar som att läraren bara gett upp...

Tycker du att det är kul att jobba som lärare? Finns ju roligare klasser att vara i ;)

2013-09-14 @ 07:36:45
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Amanda

Åh söte jesus!!

Låter heelt sjukt! Vilken jäkla arbetsmiljö och vilket omöjligt ställe att lära sig något på. Fruktansvärt!

2013-09-14 @ 14:26:11
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Postat av: Elina

Men så fruktansvärt, vad säger man?! :/

2013-09-15 @ 10:14:36
URL: http://www.volanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0