Man skulle nästan kunna tro att det var tisdag

Idag har varit en jobbig dag. Den började med att Kim fick skäll av sin chef för att han ringde och vabbade, medan Bus stod febrig och skrek när jag skulle gå. I skolan höll jag i första lektionen, och det blev sån kaos att jag fick kalla på förstärkning. Kvinnan som kom var samma som hjälpt mig att få jobbet, så min värdighet sjönk drastiskt. Framförallt när en av ungarna spräckte hennes privata mobil. Sedan skickade Kim sms och var hysterisk för att Siennas feber var så hög att hon knappt reagerade på tilltal, och han fick inte tag på vårdcentralen. Hem akut, och då hade ungen tillfälligt piggnat till... dock låg det en kreditupplysning från klarna och väntade på mig. Jag har inte beställt något. Till saken hör dessutom att jag förra veckan fick ett liknande brev från UC, och jag hade inte beställt något då heller. Då hade dessutom jäklarna redan hunnit hämta ut paketet i mitt namn, utan något giltligt ID! Klarna hade i alla fall varit på hugget och stoppat dem då deras mejl var "annorlunda" och beställningen inte liknade mina tidigare. Ny polisanmälan, telefonköer för att spärra mitt personnummer. Snabbt ner i tvättstugan då det inte finns chans att boka om tiden. In med Bus på vårdcentralen. 40.4C, och ungen var så slö att hon inte ens grät när de tog blodprov. Dessutom skakade hon trots tjock tröja och jacka, och var blå om läpparna. Tester som visade att något var fel, men inte vad. Till apoteket. Köer med gamlingar som trängde sig. Hem och laga mat, alldeles för sent. Komma ihåg att man var mitt i tvätten. Lägga en febrig Bus som vällingvägrar för tredje dagen i rad. Upptäcka röran i köket. Hämta tvätt igen.
Så nu har jag minsann förtjänat en glass framför TVn, och det är bäst för Breaking Bad att sista avsnittet är bra!

Kommentarer
Postat av: ika

Nej vad trist o höra. Masssaaa kärlek o starka tankar till er!!!<3

2013-09-30 @ 19:48:46
Postat av: Tanja

Fy faaan vilken dag!!! Pk in på barnakuten direkt nästa gång! Det hade/ gör jag. Vem vill vänta på vårdcentralen? De tog inte Lucas fast han hade 40 grader, full med vit gegga i halsen, festade grötigt, åt inte på 10 dagar och bara sov. Akuten på dannes 30 års dag fick det bli.
Obehagligt att folk bara kan ta ens identitet på det viset! Hoppas att det löser sig snabbt!

Svar: Eftersom vi fick tid bara ett par timmar senare så väntade vi (det tar ju oftast ett par timmar på akuten ändå). Men vi sa att vi skulle till akuten om hon inte blev bättre av antibiotikan, eftersom de inte är "riktiga" barnsjuksköterskor på vc. Jag vet, du berättade det om Lucas. Helt sjukt! Inte klokt när barnen är så små. Fast det hade inte varit klokt om det varit en vuxen heller.
Lisa

2013-09-30 @ 19:56:22
Postat av: Anonym

Damn you autocorrect!!

2013-09-30 @ 19:57:21
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar

Hoppas hon blir frisk snart. Leya hade med 40,4 i feber. Inget roligt alls.
Idag på dag 8 var första dagen hon åt. Och var glad.

2013-09-30 @ 20:43:17
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Madeleine

Usch, det låter som en riktigt jobbig dag :(

2013-09-30 @ 22:35:26
URL: http://maddiesworld.blogg.se
Postat av: ellenojag

Krya på lilltjejen, och hoppas på en bättre dag imorrn! och vilket ställe du verkar ha hamnat på, hoppas du får lite ordning på dem <3
Rosetterna är fästa på "krokodil-klämmor typ" platta utan taggar, het perfekt!!

2013-09-30 @ 23:24:22
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Suzi

Men FY vilken dag! Era stackare!
Hoppas att febern gick ner sen så hn mår bättre nu!
Och så ni har hunnit vila.

Svar på dina frågor.
Kian betyder kung på persiska, vilket vi tyckte var himla passande när vi sedan plusset kallat honom för prinsen!:)

Hans hjärnskada innebär ett stort mentalt och fysiskt handikapp.
En speciell prins helt enkelt<3

Kram

2013-10-01 @ 10:09:52
URL: http://www.suziettan.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ 130510

Jösses vilken dag! Hoppas Sienna frisknar till snabbt! Stackars liten <3

2013-10-01 @ 10:58:25
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Anonym

ush!! fy sicken dag!!! Massa krya-på-och-må-bra kramar till er!!!

2013-10-01 @ 12:05:37
Postat av: Anonym

ush!! fy sicken dag!!! Massa krya-på-och-må-bra kramar till er!!!

2013-10-01 @ 12:06:02
Postat av: Carolina

Men usch vilken dag!! Stackars lilla Bus, det är så läskigt när de är så där febriga och slöa.. Krya, krya!!

2013-10-01 @ 13:14:52
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: Elina

Men vad fan, skäll för att han måste vabba? Tummen ner för den chefen. Kram till er!

2013-10-02 @ 12:24:35
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Cissi

Vilken hemsk dag!! Hur mår Sienna nu?

2013-10-02 @ 13:51:42
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0