Bordsbyte

De senaste dagarna har jag och Sienna haft det rätt lugnt och skönt här hemma. Kim har nämligen jobbat över en del. Och eftersom jag inte har två personer att röja upp efter låter jag Sienna härja ganska fritt. Ja, dels eftersom jag inte har två att röja upp efter och dels eftersom vi har en läsplatte- och tv-fri vecka, om jag ska vara ärlig. Det är rätt svårt att hålla henne lugn samtidigt som man nekar till Frozen. Att vi skulle ha en läsplatte- och tv-fri vecka bestämde Kim i söndags. Tajming när han inte kommer att vara här på eftermiddagarna, kan man tycka. Men hittintills har det gått bra. Igår möblerade ungen om lagom till middagen. Först ville hon ha sin lilla stol att sitta på när hon åt.
 
Gick sådär. Sedan insåg hon att hon kunde släpa in hela sitt lilla bord i köket, så att hon fick ett i lagom höjd. Och då var givetvis den andra stolen tvungen att hänga på. Idag upprepade hon samma procedur, förutom att hon helt skippade att försöka sitta vid stora bordet. Så nu har jag en känsla av att vi hädanefter kommer att äta vid två olika bord. Undra vad Kim kommer att säga på fredag?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahaha! Han kan väl sitta med vid lilla bordet? Tänd ett par värmeljus o ha fredagsmys;)

2014-04-23 @ 20:05:40
Postat av: S

Hon är jäkligt kul din unge ❤
Jag håller verkligen tummarna att du får svar tidigare från skolan men i värsta fall så får du väl hoppa av utbildningen om du känner att jobbet är bättre.. Kanske bra om får svar i september så hinner du ju testa om du vill plugga el ej.

2014-04-23 @ 22:05:54
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Karin

Hon är ju helt rätt på det i alla fall! Möblering i köket...inte i TV-rummet. :D

2014-04-24 @ 03:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0