Sänguppdatering

I fredags gick det sådär med att få Sienna att ligga ner i sin nya säng. Hon var uppe och sprang i nästan en timme, medan jag och Kim ledde tillbaka henne utan att snacka med henne, alá Supernanny-style. Ett tag tänkte vi ge upp- då ungen satt igång och spelat blockflöjt på sitt rum- men vi höll ut och hon somnade tillslut. På natten var hon uppe en gång och traskade in på vårt rum, men efter två tillbakaledningar fattade hon budskapet. Morgonen var dock värst; hon kom in till oss redan 06 (annars brukar hon på helgerna sitta och leka i sin säng till 8:30), utan en tanke på att vare sig somna om eller roa sig själv. Så det får vi nog öva på. Igår kväll gick det betydligt bättre. Mest på grund av att vi var bortbjudna på middag hos Corre och Daniel, och inte var hemma förrän vid midnatt. Då hade Sienna redan sovit i två timmar, och brydde sig inte det minsta om var hon placerades så länge nappen och Grisen var bredvid henne. Och på grund av sin uthållighet igår var hon astrött och sov till 8 i morse. Så det kan vi inte klaga på. Tuppluren som pågår just nu gick också bra- fyra inledningar sen fattade damen att vi menade allvar. Håller tummarna att det går fortare än en timme ikväll, för Kim har lovat mig chips.
 
Damen som brukar somna klockan 18 höll sig igår uppe till klockan 22. Mest tack vare chipsen hon fick käka.
 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Men hon somnade själv till slut - skitbra ju!! Som sagt så måste vi ju sitta bredvid Moas säng till hon somnat.. Kan ta upp mot 1 h ibland. Man kanske skulle testa er metod att leda tillbaka.. Skulle vara så skönt om hon kunde somna själv!!

2014-04-06 @ 12:12:26
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Fortsätt på den inslagna linjen- led henne tillbaka utan snack. Hon har lärt sej inom 1v, bara ni är konsekventa ( vilket jag vet att ni är )!Snart har ni härliga sovmorgnar igen :D

Svar: Sovmorgnarna vet jag inte (får se på påsklovet!), men kvällarna funkar finfint. :)
Lisa

2014-04-06 @ 16:59:29
Postat av: Tanja

Söta lilla mini!

2014-04-06 @ 21:48:20
Postat av: LindaViola - mamma till två!

sv; Tack! Ja, super kul, så himla kul!!!

2014-04-07 @ 09:57:12
URL: http://lindaviola.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Åh från att gå från spjälis till riktig säng är en stor omställning. Min Liam på 3 år har precis fått gå över till vanlig säng ( pga att han klättrade ur sin spjälis själv )

Jag har noll tålamod att leda tillbaka. Har jag lagt ungarna ska dem ligga kvar. Annars blir jag frustrerad och då märker barnen de.
Nu funkar de fin fin för Liam förstår vad jag säger åt honom

2014-04-08 @ 20:19:53
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Natalie

Haha, blockflöjt?! :)

Sv: Ja, alltså, man undrar ju. Vi förösker verkligen få Valle att äta bra mat men ibland är ost det ensa som gäller, och då får han fasen ost.

2014-04-10 @ 22:09:46
URL: http://nataliepettersson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0