Tuppluraren

Natten till idag var lugn, och jag känner mig lite tryggare. Att vi dessutom barnsäkrat balkongdörren gör ju livet lite enklare. Nu ska jag bara förlika mig med att ha en unge som ibland ränner omrking på nätterna. Övning inför tonårslivet. Hennes envishet på kvällarna, nattliga aktiviteter och tidiga morgnar har dock satt sitt spår-idag somnade hon innan lunchen! Hon var med mig hos frisören, kom hem och lekte med läspplattan medan jag värmde upp lite rester till lunch, och när jag sen gick för att hämta henne låg hon i in säng. Och snarkade högt. Dessutom vaknade hon inte av sig själv, utan jag fick väcka henne två timmar senare så att vi hann njuta lite av solen! Känns dock som att det var 1,5 timmar för lång tupplur, för nu råvägrar ungen att somna igen. Giv mig styrka. Eller tips på hur jag ska göra.
 
Den mycket försenade lunchen fick intas utomhus, så att inte ännu fler soltimmar gick åt spillo. Inte Sienna, eller mig, emot!
 

Kommentarer
Postat av: S

Dåligt med tips här men L slutade att sova middag strax efter han fyllt två. Nu är det absolut bäst om han inte sover. Gör han det blir det helknasigt. Vi har också sagt ifrån på förskolan att om han somnar så är det max en halvtimmes sovtid. Han blir ju lite av en pisspotta på eftermiddagarna men nu när det är mer sol och varmt så är vi ute efter förskolan och då märker man inte av det sura så mycket. I bland får vi kämpa arslet av oss för att han inte ska somna men vi har kommit fram till att i slutändan är det bästa om han får komma i sång vid sju på kvällarna så han får alla sina timmar.

2014-04-16 @ 22:10:26
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Karin

Ser ut som en härlig vårdag! Tips....spreja vatten på henne...gärna rakt i fejan, så vaknar hon. Nej vänta. Katt och barn ÄR inte samma sak. ; )
Vad skönt att hon kunde sova....synd bara att det var fel tid. Hang in there! : )

Svar: Ähm.. varför väcker du dina stackars katter med vattensprut i fejan? :P
Lisa

2014-04-17 @ 15:43:21
Postat av: Thilde

Mina ungar är fett avis på kepsen!

2014-04-17 @ 19:21:52
URL: http://thiilde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0