Konsten att ställa en fråga

Sienna ställer fortfarande en massa frågor varje dag. Hemma är det rätt roligt (framförallt när det blir fel), men bland folk är det sådär. Som när hon besökte mitt jobb veckan innan skolan började och stötte på en överviktig liten kille från fritids, och högljutt vrålade "mamma, varför har han bröst?" Eller som idag, när hon stötte på en okänd granne i hissen. Först minglade de lite trevligt och samtalde om hissknapparna, men sedan vände hon sig plötsligt mot mig och pekade på honom och skrek "mamma, vad är det?!" Inte vem, utan vad. Som tur var hade grannen humor, så han svarade lugnt att jo, det var ju granngubben från sjätte våningen. Jag fasar lite för framtiden, för detta bådar inte gott.
 
Den lilla frågeställaren under vår tänkta mysstund efter maten. Jag tänkte att vi kunde se en film tillsammans, och chilla lite. Sienna tänkte att hon kunde få mig att analysera varenda sekvens i filmen, och sedan protestera högljutt åt mina svar. Sådär mysigt.
 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Haha.. Alltså, usch så pinsamt det kan bli! Moa är inte så frågvis ännu...

2014-08-31 @ 07:43:26
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: Karin

hahaha, ja men det här blir bra! : ) Kan inte vänta tills jag hör fler roliga frågisar från Sienna.

2014-08-31 @ 08:22:49
Postat av: mamma/mormor Lena

Hon pekade på mej en dag för lite sen och frågade Lisa "vad heter den där gammeltanten?". Då hade vi umgåtts dygnet runt ( bott ihop ) i flera dagar ; hahahaha!

2014-08-31 @ 13:53:06
Postat av: Cissi

Haha, så pinsamma de små liven kan vara... Ingen självcensur ;)

2014-08-31 @ 19:55:36
URL: http://nastanperfekt.blogg.
Postat av: Katja

-Mamma, jag tycker så mycket om Martini och Tequila. Sagt i kön på Ica. Man får lite konstiga blickar och höjda ögonbryn från folk runt omkring (detta var såklart en fredagseftermiddag, då det är som mest folk i affären) när ens femåring säger att hon gillar sprit och kan namnet på dem. Lite sådär högt och övertydligt svarade jag att ja, jag vet att du tycker mycket om din mormors hundar!!! Vad är det för fel på Fido och Lady eller andra hundnamn man kan gasta ut hur högt man vill i affären? ;)

Svar: Hahahahahaha underbart!! Du skulle hållit masken, och kolugnt svarat "jaså, men jag som trodde att du ville ha vodka ikväll!". Fast då hade klart Tuva blivit lite konfunderad. :P
Lisa

2014-09-03 @ 11:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0