Måndagsmys

Denna terminen är jag ledig varje måndag. När jag först fick se schemat blev jag överlycklig. Sedan kom sommaren då jag umgicks med Sienna 24/7, och då kände jag att det faktiskt inte hade skadat att jobba heltid resten av året. Men efter idag är jag rätt nöjd igen. Ungen får en extra dag att vila upp sig på, vi kan hitta på en massa mys bara hon och jag, utan att ha tusen helgsaker att göra, och vi hinner leka tillsammans utan att stressa omkring. Idag tillbringade vi dagen med Thilde och Benjamin och Fabian. Och Sienna uppförde sig exemplariskt! Kanske märkte hon också hur nice det var med en extra dag? Eller så var hon slut efter allt trotsande och bråkande och skrikande i helgen. Mer troligt. Men ändå. Hon har ätit utan att kasta vare sig mat eller knivar, cyklat på sin cykel utan att tvinga mig att bära den (trots att det är hon som vrålat sig till att vi ska ha med den), vilat middag och därmed inte sprungit omkring hela eftermiddagen som en övertrött och helgalen zombie och bara varit vår gamla vanliga Bus. Så himla skönt! Fler måndagar som denna önskas.
 
 

Kommentarer
Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Skönt med en bra start på veckan :)

2014-08-25 @ 20:04:29
URL: http://blogg.loppi.se/mamabeatrice
Postat av: Thilde

Tack för idag, roas med er gärna fler måndagar :)

2014-08-25 @ 22:52:27
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Karin

Ledig på måndagar...låter ju ändå rätt bra!

Alla ser ut att trivas på bilden....nice shot. : )

2014-08-26 @ 15:30:18
Postat av: Anonym

så stor hon börjar bli =)

2014-08-26 @ 19:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0