Onsdagslista

Glömde listan igår, så vi kör på den idag.
  • Fyrorna som jag har vikarierat hos och har på läxhjälp verkar ha accepterat mig och uppför sig i alla fall någorlunda. 
  • Femmorna som förra året var katastrof är nu små änglar (mest för att många har slutat och de är så få, men ändå) och det är ett nöje varje gång man ska undervisa dem.
  • Sienna kom in till mig inatt, utan att lägga sig på soffan. Jag valde att gosa loss med henne istället för att bry mig om min störda nattsömn, och det var helt underbart. 
  • Rektorn ville ha en lista på höstens planering i de olika ämnena. Jag hade hela klar och kunde skicka in direkt. Frågade även om hon ville ha en mer detaljerad, vilket hon svarade ja på. Den hade jag också helt klar, och dessutom kompleterad med hur jag tänkt i de olika etapperna- något hon bad extra om! Yey, för att vara förberedd!
  • Sienna är går på pottan utan gnäll här hemma, och kan till och med hålla sig! Igår satt hon och drack välling och kom på att hon behövde gå. Hon bad om blöja, men då hon hade byxor på sig tyckte vi att det var för omständigt. Då tog ungen med sig vällingflaskan in och satte sig och åt klart på pottan medan hon kissade. Mycket stolt var hon dessutom över att det inte kommit i byxorna! Och lika töntigt stolt var såklart jag.
Glad Bus på busfabriken för ett par veckor sedan
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Härlig lista!

Sv. Men vad synd... Har du läst den om Elsa och hennes mormor, den är mer lik boken om Ove?

2014-08-27 @ 19:47:46
URL: http://nastanperfekt.blogg.
Postat av: S

Jag kanske är knäpp men jag tycker det är stört mysigt att vakna upp med hela familjen i sängen. Jag blir otroligt lycklig av det även om det är skönt när L sover hela natten i sin egen säng.

Härligt att du kunde visa rektorn att du är driven 😊 det gillar hon garanterat 👍

2014-08-27 @ 21:46:56
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: terese

duktig flicka! och vad duktig du är ock! =)

2014-08-28 @ 10:00:24
URL: http://tesslashes.blogsot.com
Postat av: Karin

Win på allt! Härligt... !! Duktigt av Sienna. : )

2014-08-28 @ 15:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0