Pärlpillerskan

Sedan Sienna föddes har jag slängt avundsjuka blickar på föräldrar vars barn sitter och leker lugnt med en hink och en spade på stranden, eller tittar för mycket på tv, eller bara vill gunga när de är på lekplatsen. Sienna tycker nämligen att det är sådär kul att sitta still i mer än 3 sekunder, vilket ibland kan vara totalt utmattande. Hemma vill hon gärna rita eller leka med lego, men i hennes värld innebär detta att man tar av korken på alla färgpennor vars färg inte går bort från tyg eller väggar, och sedan leker vilda västern medan hysteriska föräldrar rusar efter och vrålar, eller häller ut allt lego på golvet och sedan går därifrån och demonstrativt vägrar hjälpa till att plocka upp. Så jag insåg redan från början att det kanske inte var en heltigenom lyckad idé att köpa små pärlor till henne. Men jag älskar att pyssla, och jag vill så gärna ha någon att dela dessa mysiga stunder med. Dessutom hade de ju sagt på dagis att hon var fingerfärdig, och en gång har hon kommit hem asstolt med ett armband hon gjort själv. Så det fanns hopp, tänkte jag. Vi öppnade burken med pärlorna. Kim visade lugnt och stilla hur man trädde på dem på tråden. Och Sienna försökte. I 30 sekunder. Sedan kastade hon ut allt på golvet. Och vägrade demonstrativt att hjälpa till att plocka upp dem.
 
Lugnet före stormen
 
 
 

Kommentarer
Postat av: S

Du skriver så jäkla kul och målande 😂😂😂

2014-08-07 @ 20:06:23
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: mammatea

Det är inte lätt att sitta stilla och göra samma sak en längre stund.

2014-08-07 @ 20:09:10
URL: http://mammatea.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0