Sienna rastar föräldrar

Sienna behärskar verkligen konsten att rasta sina föräldrar. Efter en mycket regnig förmiddag tog vi med oss ungen till en lekplats, så att hon skulle få springa av sig lite. Tänkte vi. Nu ska de lata jävlarna få se, tänkte hon. I början var det inga problem; hon testade de olika lekställningarna, och när hon ville åka de överhöga rutchkanorna offrade jag och Kim oss varsin gång. Sedan räckte det med åkande, tyckte vi. Det enda jag vill göra på denna stora fina lekplats är att åka monster-rutchkanorna, tänkte Sienna. Så vi kompromissade. Hon fick åka mer, men utan oss. Gärna, skrek ungen, som protesterat i högan sky när vi hade sällskap med henne ner i kanan. Med tydliga order om att klättra försiktigt, skrika till oss vilken av de enorma rutchkanorna hon valde (man kan inte se det nerifrån), och sedan vänta på svar innan hon fick åka ner, skickade vi upp vår lilla Bus helt ensam. Och hon klarade det galant! Men rätt fort upptäckte hon att om hon bytte rutchkana hela tiden fick hennes föräldrar springa omkring som små galna hönor där nere, vilket ju var hysteriskt roligt. Så nu vet jag inte riktigt vem som blev mest rastad, men jag var så illa tvungen att ta en dusch när jag kom hem. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha hon vet hur hon ska få pli på sina föräldrar :)

2014-08-06 @ 14:29:16
URL: http://nastanperfekt.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0