Tråkigheter

De senaste dagarna har det hänt en del tråkiga saker. Serien House of Cards har tagit slut så jag och Kim har lite ångest, jag har klarat Plague incs alla banor och har nu spelabstinens, och skolan har mejlat schemat där det stod att man har praktik även denna terminen och dessutom flera obligatoriska träffar, vilket innebär att jag har fått välja på att tacka nej till platsen eller att säga upp mig från mitt jobb. Och efter mycket övervägande och lite bittra tårar valde jag att tacka nej till skolan. Jag älskar ju mitt jobb! Det var länge sedan jag var så besviken, och i ett par dagar kändes det lite som att hela min värld hade gått under. Sedan hade jag tjutit klart, och med Kims hjälp tog jag mig samman och kollade upp andra alternativ. Så nu hoppas vi att jag kan plugga svenska HELT på distans samtidigt som jag jobbar, för att nästa höst ha behörighet att söka till den kompletterande lärarutbildningen i Lund/Kristianstad, vilket ju är på ett lite trevligare avstånd än Gävle eller Luleå. Den är inte på distans, men jag kanske kan jobba lite som vikarie under tiden. Dessutom har den fördelen att den garanterat kan ge praktikplats i Skåne, vilket de andra inte kunde lova... och då hade ju allt kört ihop sig ändå. Så nu håller vi tummarna att jag utan problem kan tacka nej till platsen, hinna in på svenskan, och att Lund inte ändrar sin antagning till nästa år. På ett eller annat sätt ska jag bli lärare, och blir jag det genom vår nya plan kommer jag förhoppningsvis ha behörighet i svenska också, och det hade ju varit jäkligt kul. So  keep your fingers crossed!
 
House of cards då? Det löste vi snabbt genom att börja följa The Killing. 
Och Plague inc? Josse tipsade om att man kunde spela igenom banorna på en svårare nivå för att öppna fler. 
 
Så nu är jag lite gladare. 

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Varför ska högskola/universitet göra det så attans svårt för folk ibland? Men att ge kurser i Harry Potter-analys går bra. För det har man ju så mycket nytta av i ett kommande arbetsliv. Suck...

2014-08-10 @ 15:14:17
URL: http://nyarsloftet2011.blogspot.com
Postat av: Garnstump (Madeleine)

Precis börjat med Plague, något tips för en nybörjare? Tycker det verkar svårt :P

2014-08-10 @ 21:32:48
URL: http://garnstump.blogg.se/
Postat av: Cissi

Så surt med högskolan! Man tycker ju att de borde underlätta snarare än att lägga krokben... Men vad skönt att ni kom på en lösning ;)

2014-08-11 @ 16:49:49
URL: http://nastanperfekt.blogg.
Postat av: Cissi

Sv. Tjejerna ska gå på varsin avdelning men samma förskola.. Fårse vad Emma tycker om att ha lillasyster hängandes i rummet bredvid hela dagarna ;)

2014-08-11 @ 16:51:05
URL: http://nastanperfekt.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0