Alla dessa förberedelser...

Jag la Sienna klockan 18, eftersom hon var trött efter en hel dag på dagis efter så lång ledighet. Klockan 20 hade ungen fortfarande inte somnat, och började då gnälla och klaga av uttråkning. Jag gjorde mig i ordning och tog in henne i min säng för att se om hon kom till ro då. Nope. Hon använde istället mig som något sorts bollplank för sina idéer, och ägnade en timme åt att tjattra av sig om sina tankar. "Inte ha jegnkäder" "inte gå ut nu" "täffa momo annan da" "Sienna handa.. handa mölk... å tonfisk!" "pappa duffa. sen ta på käder" "Sienna ha alla bappisarna". Jag gav upp. Jag började bli trött och dessutom kände jag att ungen på något magiskt sätt verkade bli mindre sömning. När Kim sa att det verkade som att hon skulle vara vaken hela natten mindes jag den tuffa perioden när hon var runt sju månader och jag förstört hennes sömnrytm helt och vi aldrig fick sova, och jag kände hur tårarna började bränna bakom ögonlocken. Jag älskar sömn. Så jag tog med ungen in på sitt rum, och förklarade att hon gärna fick vara vaken, men att jag skulle sova så hon fick sitta i sin säng. Vi packade en väska med en massa leksaker och hennes favoritbok, och la den i sängen. Ner med alla hennes nappar och sju nallar. I med en mysfilt. Ut i köket och värmde lite mjölk i en flaska som hon fick ta med sig. Sa godnatt till Kim. Sedan satte jag ner henne i sängen. 30 sekunder senare sov hon. Jag vet inte om jag ska känna mig glad eller lurad?

Kommentarer
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Idun

Jag förstår dig, bara tanken på hur nätterna kunde vara med embla ibland får mig att rysa. Fast å andra sidan har jag inte fått sova en hel natt på 8 månader men det väljer jag att inte tänka på får då hade jag blivit tokig!

Förresten vad hon pratar bra Sienna, när embla var i hennes ålder sa hon knappt något ;)

2014-02-25 @ 22:31:48
URL: http://annaisabells.blogg.se
Postat av: Karin

Jag har en känsla av att du blev grundlurad.
Oh well. It all worked out! :)

2014-02-26 @ 02:49:09
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahaha!

2014-02-26 @ 10:45:48
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Haha dessa små busar kan verkligen konsten att luras ;-)

2014-02-26 @ 20:19:59
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Madeleine

Jag tycker att du ska känna dig sjukt nöjd. :)

2014-02-27 @ 19:44:25
URL: http://nyarsloftet2011.blogspot.com
Postat av: ika

hahahah!! hade kunnat kommentera likadant på alla dina inlägg=) och jaa, så stolt hon är med nya stolen haha!! underbara unge!

2014-03-13 @ 23:00:36
Postat av: ika

hahahah!! hade kunnat kommentera likadant på alla dina inlägg=) och jaa, så stolt hon är med nya stolen haha!! underbara unge!

2014-03-13 @ 23:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0