Cykelödet

I fredags när jag kom ner till min cykel upptäckte jag att den hade punktering. Panik! Klockan var redan 07, och innan vårt fredagsmöte på jobb började klockan 08 skulle jag hinna ta mig till dagis och lämna Bus och sedan ta mig till jobb. Utan cykel. Utan busskort. Utan att veta vad den förbannade bussappen hette, som gör att man kan åka utan kort. Utan att faktiskt veta var sjutton hållplatserna ligger när jag ska åka buss från oss till dagis. Ta en taxi då? Nja.. jag är inte jätteladdad på att sätta Sienna i en taxi där de inte har anpassad barnstol och dessutom kör som galningar i rusningstrafik. Gå med henne till dagis och sedan ta buss var ett alternativ, men då skulle jag garanterat bli sen. Jag svettades, och bökade och halvsnyftade i panik medan jag tänkte igenom mina olika alternativ och samtidigt höll koll på Sienna som gett sig av på traktorjakt. Men helt plötsligt började hjärncellerna funka. Jag har en bil. Den är visserligen Kims mest, och han kör den till och från jobb, men just i fredags hade han fått skjuts av en arbetskamrat eftersom de skulle på after work direkt efter. Så jag hade en bil! In med ungen, som blev överlycklig över att slippa cykeln, och iväg till dagis och sedan jobb. Jag hittade, allt gick smärtfritt och jag kom i tid. Dessutom regnade det, men jag kunde förbli torr. Helt plötsligt visste jag inte om det var otur att cykeln fått punktering eller inte. Nu vet jag. Kim skulle nämligen laga punkan till mig idag, och då upptäckte han att grejen som gör att bromsarna funkar var två saltkorn från att rosta sönder. Och min handbroms är sedan länge bortkopplad. Så det hade kunnat bli en rätt otrevlig upplevelse, då jag cyklar mitt i stan i rusningstrafik fem dagar i veckan. Många av dessa med min lilla Bus därbak. Nice tajming punkteringen! Så istället för att fixa en punktering letade vi bättre begagnade cyklar på blocket, och två timmar senare blev jag stolt ägare till en fem månader gammal svart monark. Med kvitto. För 2100 kronor. Not bad. Kanske borde skrapa en trisslott också, när jag ändå är på g?

Kommentarer
Postat av: 19 ÅR, TVÅBARNSMOR & GIFT.

Sv: Jamenvisst, jag klöpp av han håret lite lätt igår. Han hade lite för långt.

-

Ohoj, det var bra pris! :-)

2014-02-09 @ 19:56:59
URL: http://www.missvendel.se
Postat av: Amanda

Lucky you!! :-)

2014-02-09 @ 20:13:11
URL: http://aochmflyttarin.se
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Lite tur då ned punkarn :-)

2014-02-09 @ 20:53:35
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: S

Usch vilken obehaglig tur du hade.

2014-02-09 @ 20:58:58
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Garnstump (Madeleine)

Tur i oturen skulle man väl kunna säga :)

2014-02-09 @ 21:52:57
URL: http://garnstump.blogg.se/
Postat av: Karin

Eeeek. Vilken tur trots allt. : )

Glad att allt fixade sig!

2014-02-10 @ 15:51:10
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Svar;
Jag har aldrig tyckt att Coop har vart så dyrt innan. Men nu såg jag ju verkligen skillnaden på dessa varor som jag alltid köper. Håller mig till vårt Ica istället ;-)

2014-02-10 @ 19:32:03
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: terese

oj! flyt! köpte du en lott? har inte läst du blivit miljonär så förmodligen inte;)

har du sett filmen som är baserad på Grottbjörnens folk? Jag har inte... men jag är lite sugen! =P Undrar dock hur de lyckats få ner det på film hehe

2014-02-11 @ 12:50:42
URL: http://tesslashes.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0