I love bokrea!

Tack alla ni bloggare, instagrammare och facebookare som gjorde mig uppmärksam på bokrean! Visserligen påminde Madde mig om den redan igår, men då hade jag liksom mest tankar på mitt eget boksug. Men idag såg jag överallt hur folk hade köpt barnböcker, och då slog det mig att kanske även Siennas bokhylla behöver en liten påfyllning. Så raskt beställdes tio små nya böcker till henne, medan jag lite diskret frågade Kim om han tyckte det vore lämpligt att vi beställde "ett par stycken". Han hävdar alltid att ett par inte måste vara just två... och då kan det ju lika gärna vara tio i detta fallet, tänker jag. Dessutom är det jag som läser för Sienna på kvällarna, så jag känner att hon (jag) verkligen behöver lite nya böcker. Så nu ska vi snart få testa Pino som jag hört så mycket om, samt lite nya böcker om världens djur och mat och kläder. Och dessutom två nya "kan du gissa..?" böcker, vilket är helt ljuvligt eftersom jag älskar "Kan du gissa vem jag är?", som hon redan har. I am very nöjd, och jag tror nog att lilla Bus också blir det. Kanske inte Kim, men jag ska nog visa upp böckerna i omgångar för honom. Eller dela upp dem och så kan vi ge några till Sienna när hon fyller år?

Kommentarer
Postat av: Karin

HURRA FÖR BÖCKER! :D Nu blir ni super smarta båda två :P Mamma skickade precis över en bok om en gubbe och en katt...hon är nog trött på att mitt svennis ordföråd tynar bort. Oh well. :P

Svar: Haha undra varför; du som snackar så felfritt? ;-)
Lisa

2014-02-27 @ 03:56:56
Postat av: mamma/mormor Lena

Har du aldrig varit med Sienna på nåt bibliotek:)? Du älskade de besöken när du var liten! Ser fram emot att få läsa de nya:)

Svar: Nope, har aldrig vågat ta med henne dit. Men när hon har blivit lite äldre så finns det sagostunder och sånt på olika bibliotek, så då ska hon få invigas.
Lisa

2014-02-27 @ 14:14:07
Postat av: Madeleine

Ställ alla i bokhyllan och om Kim undrar om de är nya säger du: "nya, nej de har hon haft jättelänge, har du ingen koll?" :-p Lite elakt, men det kan funka.

2014-02-27 @ 19:46:31
URL: http://nyarsloftet2011.blogspot.com
Postat av: mamma/mormor Lena

Karin: "en gubbe o en katt"? Kan det vara Petsson o Findus, tro? Läs o njut isåfall, o titta noga på alla bilder. ( Jag har hela serien, hahaha!)

2014-02-27 @ 21:39:07
Postat av: Karin

HAHAHA, Lena...fenomenalt! :)
Nästan...tänk mer på Lisas kommentar dvs det här med det (o) felfria språket. Jag menade givetvis "Gubbe och katt" av Nils Uddenberg....Vem är den där Petsson du pratar om ;) JK!

2014-02-28 @ 03:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0