Barnet sitter still

Sienna är väldigt... aktiv. Min mamma säger artigt att hon inte alls känner igen Siennas beteende från när jag och min syster var små. Kims mamma säger lika artigt att hon faktiskt känner igen beteendet, vilket känns sådär betryggande eftersom Kim föddes med en liten hjärnskada och hade någon form av ADHD när han var liten. Så när folk ger mig och Kim beröm för att vår dotter aldrig tittar på TV har vi lite svårt att ta åt oss äran; ungen klarar nämligen inte av att vara still tillräckligt länge för att uppfatta att det kan hända något intressant på skärmen. Men förra måndagen lyckades jag! Jag mutade ungen med nyponsoppa, drog fram hennes ministol så att TV:n var så nära att hon kunde lukta på den, och satte igång "Happy Feet"; en animerad film om pingviner som dansar och sjunger. Sienna älskar pingviner! Och dans. Och sång. Och i hela tre minuter fick jag lugn och ro och kunde ringa några viktiga telefonsamtal. Tyvärr hade de en kötid på 16 och 32 minuter, så det gick sådär. Men det var ett vackert ögonblick.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

3 minuter!! Haha vilket långt vackert ögonblick det blev! ;-P haha!

Svar: Haha ja, det var nästan så att jag var tårögd!
Lisa

2014-01-29 @ 19:54:38
Postat av: Carolina

Hahaha... Min mamma brukar också påminna mig om att mina tjejer minsann ärvt mitt humör..! Alltså 3 min var ju bra jobbat, har väl lyckats med något liknande vad det gäller Moa. Ingen ro att vara still.. Minna började intressera sig för tv´n på riktigt när hon var runt 2, så jag håller tummarna för att detta även kommer att hända med Moa!

2014-01-29 @ 21:10:57
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: S

Kul att du hann dokumentera iaf :)
L brukar be om att få titta på film men ser sällan klart den. Jo, de första gångerna han såg Tangled så satt han som förstenad :)

2014-01-29 @ 21:41:36
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Camilla ♥ 130510

Duktig tjej :D

2014-01-30 @ 09:22:22
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahaha- ett vackert ögonblick :D! 2-åringar ska inte va stilla, de ska upptäcka världen. Så 3 min TV-tittande är nog rätt normalt. "Pigminer" är söta o roliga :)Är Ap-eran över nu då ;)?

Svar: Ja.. apor verkar vara lite passé (heter det så?) för tillfället. :P
Lisa

2014-01-30 @ 16:51:08
Postat av: terese

tre minuter e en bra början ;) men jag hade oxå suttit och glott om jag hade haft en så mysig stol=)

2014-02-03 @ 18:36:26
URL: http://tesslashes.blogsot.com
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Hihi jag har två av tre som inte kan sitta still och se på tv

2014-02-07 @ 09:16:38
URL: http://annalenanordmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0