Das Plan

Jag har, som jag kanske råkat nämna i förbifarten en eller två gånger, upptäckt att jag älskar mitt jobb. Jag älskar att undervisa, jag gillar problemungarna, och jag älskar engelska. Så jag har insett att jag borde bli lärare. Man kan tycka att jag borde ha insett detta när jag pluggade, för då hade allt blivit så mycket enklare. Men nu var jag rätt fast i... ja, själva studerandet, och glömde liksom fundera på till vad jag studerade. Så nu får jag stå mitt kast. Alltså måste jag läsa ytterligare några kurser för att bli lärare. I Malmö, där jag bor, har de ett trevligt kompletteringsprogram som gör att jag kan bli lärare på 1,5 år bara genom att läsa pedagogik. Den enda lilla haken är att jag då även måste ha 90 hp av ett annat ämne, förutom engelska. Om jag inte väljer svenska, mitt andra intresse, för då vill de att jag ska ha 120 hp. Så... 2 år extra? Not so kul. Lund och Kristianstad har samma tänk, fast bara 45 hp svenska. Genomförbart, men ändå inte jättelockande. Växjö går med på att jag bara har engelska, och har kurser på distans... men praktiken måste ske där. Jättelätt att lämna Sienna tre hela månader nästa år. Eller inte. Så vad finns kvar? Luleå och Gävle och deras distansprogram. Så I'm thinking "Bocken, here I come"! Typ. I september. Håll tummarna att de har kvar programmet då, och att jag kommer in!

Kommentarer
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Idun

Vad spännande, hoppas verkligen att du kommer in!

2014-01-12 @ 19:48:58
URL: http://annaisabells.blogg.se
Postat av: Carolina

Heja på!! Håller tummarna! :-)

Och förresten, klänningen som du undrade över kommer från Villervalla. Den är i velour, så mjuk och go!

2014-01-12 @ 20:08:33
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: Garnstump (Madeleine)

Lycka till :)

2014-01-12 @ 20:21:19
URL: http://garnstump.blogg.se/
Postat av: Amanda

Åh, hejjahejja!

2014-01-12 @ 23:07:56
URL: http://aochmflyttarin.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Kalmar då :s?

Svar: Växjö och Kalmar var samma sak. Alltså, de hade nåt samarbete, men praktiken kunde bara göras där. Och att pendla till Kalmar fem dagar i veckan i tre månader känns inte genomförbart. :(
Lisa

2014-01-13 @ 11:15:32
Postat av: mamma/mormor Lena

Plåta Bocken i brand nästa jul :D!

2014-01-13 @ 22:40:46
Postat av: S

Vad är det som är jobbigast med att plugga i 2 år till? Ekonomiskt? Tråkigt?

2014-01-15 @ 08:12:59
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0