Nästan frisk!

Idag känner jag mig nästan frisk. Tyvärr gjorde jag inte det i morse, så när jag ringde för att sjuka mig så sjukade jag mig för fredagen också. Visserligen hade jag inte mycket val, då personalansvarige sa att han hört hur sjuk jag var redan igår, och redan bokat vikarie veckan ut. Jahapp. Tänk om jag ringt för att säga att jag kommer? Nu hade han ju en poäng, och en av anledningarna till att jag känner mig bättre är att jag precis sovit i tre timmar. Trots en underbar natt! (okej, allt är relativt). Vaknade några gånger av hosta, sörplade i mig lite varmt citronvatten som jag hade i en termos bredvid sängen... och hostan tog en paus!! Alltså, varför har jag inte vetat om detta trick innan? Dessutom vidgar ju varma drycker luftrören, så jag slapp få panik för att jag inte fick i mig så mycket luft som jag hade velat ha. Helt underbart! Tack för detta tips, kära moder! Synd att inte Kim visste det för två veckor sedan när han hostade lungorna ur sig natt efter natt. Men till nästa gång! Nu ska jag ta mig samman och börja förbereda maten inför ikväll, så att Sienna kan få lite uppmärksamhet när hon hämtats. Det blir vegetarisk paj, det ni! Fast vi kanske inte ska ropa hej innan den smakats?
 
Uppdatering: de ringde från dagis, Sienna har fått feber. Så frisk eller inte så är jag hemma och vabbar imorgon. Meant to be!
 
Uppdatering två: pajen blev god! Kim tog till och med två portioner! Kan jag få höra ett litet hallelulja?

Kommentarer
Postat av: S

Det är nog bra att du är hemma. Man brukar va duktig på att må bra hemma men sen när man börjar röra sig utanför hemmet så märker man att man fortfarande är sjuk.
Vad blir det för paj?

Sv: ja, alltså jag är mest fascinerad över att ingen ens gav mig onda ögat eller tittade äcklat på oss haha. Tuffa gäster får jag ju säga ;)
L tittade på några Bamsetröjor också men de var INTE fina så jag är glad att det blev den här. Men jag hade ju lovat honom att få välja själv och jag misstänkte att det skulle bli nån sån där tröja ;)

2014-01-23 @ 13:37:31
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Elina

Bättre att vara hemma en dag för mycket än en dag för lite :) Gott det lät med paj förresten!

2014-01-23 @ 14:28:13
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Karin

Varmt Citronvatten svär min mamma på också....bra att du fick ner det! Själv hostar jag hellre än dricker gojan. :)

Njut och bli frisk, ibland måste man ladda batterierna innen de slutar fungera!

Svar: Men alltså... man kan inte sova när man hostar? Jag ÄLSKAR sömn!
Lisa

2014-01-23 @ 15:53:03
Postat av: terese

oh varmt citronvatten på termos måste jag ta med mej som tips i förkylningstider. vi är oxå sjuka här hemma, alla utom johan! the moneymaker, o tur e väl det ;)

2014-01-23 @ 20:54:20
URL: http://tesslashes.blogsot.com
Postat av: mamma/mormor Lena

Vassego för citronvattnet ( honung också i / eller bara är också kanon :) O ett litet halleluja för pajen! Krya på Lillan- o jag tycker det skulle va kul att vabba på måndag :D

Svar: Blir hon inte frisk i tid får du jättegärna ta vabbningen!
Lisa

2014-01-23 @ 22:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0