Orolig moder

Jag är orolig för Sienna. Hon sover nämligen 14 timmar per natt, och vill ändå gärna ha en tupplur på dagen (som vi varje dag har probblem att väcka henne från). Hon äter också sämre än vanligt.

Men hon är pigg när hon är vaken.
Hon äter fortfarande mer än de flesta två-åringar.
Vi hittar på saker varje dag, så att jag förstår att hon är tröttare.
Jag och Kim sover också mer än vanligt.
Hon är alltid glad på morgnarna.
Hon har alltid sovit mycket.
 
Borde jag oroa mig? Eller har hon bara en tillväxtperiod? Eller är det värmen? Eller tröttar vi ut henne? Eller tar hon igen det hon gick back i början av sommaren, då hon sov mindre och mindre hela tiden och var nere på max 11 timmar per dygn, men ständigt var trött och gnällig?
 
Mycket liten soverska, när hon var vaken knappt 4 timmar per dygn.
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Värmen påverkar våra förskolebarn jättemycket så jag gissar på att det är det! Både när det gäller mat och sömn. Så länge hon är pigg och glad mellan lurarna är det nog lugnt.

2014-07-11 @ 12:12:04
Postat av: Garnstump (Madeleine)

Svar: tack snälla :)

2014-07-11 @ 13:33:06
URL: http://garnstump.blogg.se/
Postat av: Garnstump (Madeleine)

Svar: tack snälla :)

2014-07-11 @ 13:33:07
URL: http://garnstump.blogg.se/
Postat av: Cissi

Värmen påverkar ju en hel del.. Till och med Alice sover hela nätter (peppar peppar) och på dagen!!! Samma sak gällande aptiten.. Så länge hon är pigg och glad när hon är vaken och dricker.. Eller din magkänsla inte säger att något är tokfel är det nog ingen fara!

2014-07-11 @ 14:12:58
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Karin

Mmm, här gör jag tyvärr ingen nytta...om det blir värre kan du ju alltid gå och få en undersökning för att se om något verkligen är fel. Jag tror hon mår prima dock....hon verkar ju inte ha ont och ingen feber.

2014-07-11 @ 15:48:34
Postat av: TIFF

Ring och hör med BVC, blir dom oroliga får ni säkert komma dit! Dom är ju experter på tillväxtsperioder och så.

2014-07-11 @ 18:04:35
Postat av: mamma/mormor Lena

Hon är frisk. Punkt, slut. Pigg, glad och ser frisk ut. Inne i en sovperiod. #mårrmårr #barnsjuksköterska #litapåmej

2014-07-11 @ 20:58:47
Postat av: terese

värmen! jag gör egen isglass till juli för att hon ska få i sej ngt :)

2014-07-14 @ 20:51:40
URL: http://tesslashes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0