Folkets park och möhippa

Trots en underbar helg har jag inte kunnat berätta om den förrän nu. Anledningen till det är att jag inte har kunnat lyfta mina armar tillräckligt långt för att nå tangentbordet. Efter en trevlig fredag i Folkets park med Thilde och Kim (tjejkim, inte sambokim... fast han var också med. Och Kims sambo. Inte jag då, utan Glenn. Den ni!) avslutade vi kvällen med ett besök på en pizzeria. Tanken var att vi skulle inviga Gränden för i år, men då det var en röd dag kände de att det var bättre att ha stängt. Jag tycker bestämt att de kände fel. Men vi fick i alla fall mat i trevligt sällskap. I alla fall, anledningen till de begränsade armrörelserna kommer från lördagen, då det var Möhippa för min kompis Cornelia som ska gifta sig om tre veckor. Dagen började med frukost hos henne, sedan Military training i 75 minuter, lunch och sedan bastuflottsåkning i Ystad, för att rundas av med middag hos Madde. Inte var det vare sig bastandet eller ätandet (eller drickandet, för den delen) som har gjort mig så ynklig och svag, utan givetvis träningspasset. Underbart roligt och för första gången sedan jag gick på ridning hade jag roligt medan jag tränade. Haken? Mina muskler hade inte lika roligt utan blev snarare chockade över att väckas från sitt sedvanliga soffhäng, och har därför gnällt sedan dess. Jag har seriöst knappt kunnat gå. Men det får det vara värt, för en riktigt rolig dag var det, och den kommer jag att kunna leva på länge! Nästan så att man själv blir sugen på att gifta sig, bara för att få ha en möhippa. Fast det är kanske inte hållbart i längden?

Kommentarer
Postat av: Carolina

Men så kul med möhippa! Träningspasset lät dock väldigt jobbigt...

2014-06-09 @ 21:03:13
URL: http://carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0