Handle with care

Nu har jag läst klart första boken i min bokbeställning. Och jag är helt förstörd. "Handle with care" av Jodi Picoult handlar om en liten flicka med en sjukdom som gör att hon lätt bryter ben i kroppen. Och då familjen inte riktigt har råd med allt som krävs för att ha hand om ett sånt barn stämmer de barnmorskan i hopp om att få pengar, men motiveringen att barnmorskan borde ha upptäckt "felet" på barnet så att de hunnit abortera bort henne. Men de älskar ju flickan! Och barnmorskan är dessutom mammans bästa vän. Och i familjen finns även en mycket bortglömd och ledsen storasyster. Allt detta var kul att läsa och spännande och intressant, och jag sträckläste boken. Och sen kom jag till slutet. Och nu är jag helt jäkla förstörd och vill bara gräva ner mig. Jag veeeet att den inte är sann, men huuuuuur kan det bli såååååå? Buuuhhuuuuu! En liten hint? Det är samma författare som till boken "Allt för min syster", som även släppts som film.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Kul med böcker man verkligen fastnar i.. Men värre när de slutar "fel"

Sv. Oj vad gott det lät! Ska definitivt testa ;)

2014-06-23 @ 19:44:09
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Emma

Tänkte precis fråga om det va en sann historia. Tur att det inte va det!
Fick hem en leverans med lite böcker idag. :D

2014-06-23 @ 21:44:42
URL: http://eembla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0