Nostalgi

Imorgon är det sommarlov. Detta gör tydligen inte bara oss lärare nostalgiska, utan eleverna också. I alla fall mina ungar, för idag har varit en enda lång ömhetsbetygelse. Tusen frågor om huruvida jag stannar nästa termin eller inte, något som jag inte får svara på. Gulliga lappar, söta kommentarer och en massa kramar. En unge berättade att på en annan skola läste barnen boken vi jobbat med redan i trean, varpå jag förklarade att de ju inte kunnat så mycket när de började fyran och därför var tvugna att hålla sig till årskurs-fyra-boken. Jo, svarade flickan, det förstår jag. Men om vi haft dig från början hade vi ju kunnat så mycket mer. Tur att vi fick chansen att ha dig nu på mellanstadiet! Nämen tack så mycket. Jag ska bara gå och bryta ihop här i ett hörn.Typ. Ett par av de bråkigaste eleverna har i smyg kommit fram och sagt att de hoppas att jag stannar i femman också. Och den blygaste frågade sista lektionen om jag skulle vara kvar. Tänk att små bråkiga elvaåringar kan göra en så himla lycklig! Om det bara fanns ett sätt att visa vilken betydelse deras ord och gester har. Och hur mycket de alla är värda. Att de alla kan påverka och att de gör en skillnad. Jag önskar att jag kunde visa dem exakt hur mycket de betyder för mig.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tiff

Vad kul! Fast kan inte tänka mig att du är något annat än en superfröken! 😃 om man tänker efter är det många lärare man kommer ihåg som bra! Det är typ dom man kommer ihåg! Kul att ses igår förresten! Kram

2014-06-11 @ 20:27:00
Postat av: Thilde

Men åh jag blir fan tårögd!

2014-06-11 @ 21:49:35
URL: http://thiilde.blogg.se
Postat av: Frida

Jag blev också rörd när jag läste, förstår att du blev jätteglad! så fint :)

2014-06-11 @ 22:12:48
Postat av: mamma/mormor Lena

Nu fick jag ett psykbryt, tårarna svämmar över. Du har fått det finaste betyg man kan få- så härliga ungar! Och så modigt av dom- det här är äkta känslor, det kan du va lugn för :)

2014-06-11 @ 22:17:43
Postat av: eveliin

Åh börjar ju gråta här med. Visserligen pms-känslig men ändå. Såå fint. Keep up the good work! ;)

2014-06-12 @ 10:32:28
URL: http://enlitengiraff.blogspot.com
Postat av: Elina

Men åhhh... SÅ himla fint :)

2014-06-12 @ 14:08:48
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: terese

nah =)

2014-06-13 @ 22:54:37
URL: http://tesslashes.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0