Älb-dag

Om i måndags var en blädag, så var idag motsatsen! Typ. Ett par gråtande ungar och lite tandagnissel, men mindre än det kan man inte begära när man jobbar med tioåringar. Hypokondriker  x 100. I alla fall, dagen började med att jag hann smita in på rektorns kontor och ha ett litet tre-minutersmöte. Under vilket hon hann nämna att hon inte gillade min och den gamla rektorns deal eftersom saker och ting måste bokföras (vilket jag innerst inne håller med om), men att hon tänkte låta mig fortsätta den eftersom den redan var i rullning och jag minsann inte skulle behöva ta obetald semester under påsklovsveckan, för hon visste hur dåligt betalt jag var. Hon sa även att vi i framtiden ska sköta ledighet och övertid på ett mer passande sätt. Låter mycket lovande, eftersom jag lite i smyg hoppas kunna jobba extra på skolan även om jag pluggar, och verkligen vill jobba kvar om jag inte kommer in på min utbildning. Mötet avslutades med att vi gemensamt skrattade och berömde oss själva för att vara effektiva. Sköööönt att detta var överstökat, så slipper jag ha ångest för det framöver. Och jag känner lite att rektorn kanske tycker om mig ändå. För att göra dagen ännu bättre har Sienna börjat säga "jag älskar". Bäst hade det givetvis varit om hon hade sagt att hon älskade sin mamma, men baddockan känner sig nog väldigt hedrad och utvald.
 
En galen minibus som inte kunde säga ett skvatt, men var lika älskad ändå
 

Kommentarer
Postat av: S

Åh vad skönt att veckan vände :) o jag älskar dig kommer komma snart, jag lovar :) o när det gör det kommer du spricka av lycka.

Sv. Det är många anledningar. Men jag vill inte föda i Sthlm. Barnmorskekrisen skrämmer skiten ur mig. Mina föräldrar bor i Skåne o det vore trevligt att de fick va nära den hör gången då L råkade födas i Jämtland. O sen är J på turné i samma veva o är söderöver så det blir på alla sätt o vis bäst så här :))

2014-03-27 @ 18:37:14
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: en chic mammas bekännelser

men hur söt får man lov att vara ?!

min man arbetar internationellt och vi båda har en förkärlek till lite internationella namn så Hailey föll väldigt naturligt :) Det är ganska kul, för Hailey är rätt ovanligt, men när vi var på bb hade en liten hailey kommit till världen 3 h innan våran :p

2014-03-27 @ 18:40:34
URL: http://frureinhold.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Bra dag på skolan :)Så gulligt att S älskar sin baddocka- dröjer nog inte länge tills hon säger det till dej o Kim ( o mej:)).

Svar: Bara för att jäklas sa både Casper och Lucas "jag älskar dig mamma" till Tanja idag, inför mig och Sienna. :P
Lisa

2014-03-27 @ 19:04:57
Postat av: Elina

Hon är ju så tokigt söt :) Och kul att du är med i "vårmössan tävlingen", lycka till.

2014-03-28 @ 14:14:20
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar

Bra att de löste sig på skolan :-)

2014-03-30 @ 18:53:30
URL: http://annalenanordmar.blogg.se
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar

Svar:
Då tänker jag inte helt fel. De andra fick varsinn glass hemma sen.
Ursäkten och kramen kom inte förren en tur upp på rummet och mer gap och skrik
Så de blev ingen glass åt honom

2014-03-30 @ 19:11:24
URL: http://annalenanordmar.blogg.se
Postat av: Anna-Lena- mamma till 3 trollungar

Svar:
Då tänker jag inte helt fel. De andra fick varsinn glass hemma sen.
Ursäkten och kramen kom inte förren en tur upp på rummet och mer gap och skrik
Så de blev ingen glass åt honom

2014-03-30 @ 19:11:24
URL: http://annalenanordmar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0