Legofantasten

När min syrra packade lite saker inför sin flytt hittade hon en kartong med grejer som tillhört mig. Lite utklädningskläder, en massa hästböcker, en äcklig porslinsdocka och en låda med lego. Gissa vem som blev gladast? Kim. Medan jag städade och ändrade om för att få plats med sakerna, samt gjorde Sienna i ordning, satt Kim på hennes rum och lekte med lego. När jag påminde honom om att vi tvättade och att det var hans tur att gå ner (jag menar, 1 av 4 gånger måste det väl ändå vara rimligt att han pallrar sig ner) vrålade han  "men Lisa, jag måste göra klart huset först!". När jag började småfnittra frågade han, fullt seriöst, om inte huset var fint, eller vad det var jag skrattade åt. Giv mig styrka.
 
 

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Till Kims försvar så måste jag ändå säga att Lego är hemskt kul.

2014-03-31 @ 20:28:00
URL: http://nyarsloftet2011.blogspot.com
Postat av: Carolina

Haha.. Men lego ÄR ju kul! :-)

2014-03-31 @ 21:09:18
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: Ida

Jonas diskar varje dag och jag tar hand om tvätten när det behövs. Inget tjat och gnäll, funkar faktiskt skitbra :)

Svar: Jag och Kim hade en sån deal innan; han dammsög och jag fixade disken. Men sen skaffade vi diskmaskin. :P Tvätten tycker vi nog båda det är skönt att turas om med- det är extra mycket med en liten unge, och dessutom måste hon ju med ner om man är ensam hemma, så det tar otroligt lång tid.
Lisa

2014-03-31 @ 22:35:15
Postat av: mamma/mormor Lena

Var glad att du har en man med barnasinnet kvar, må det aldrig lämna honom. Amen. ( Jag skojar INTE :D )

2014-03-31 @ 23:17:37
Postat av: mamma/mormor Lena

Förresten- Porslinsdockan???? Visst är väl Kim livrädd för såna:s? Annars kan du ju hämta hem åbäket som står i min klädkammare :D!

Svar: Jo, han är livrädd för dem. Tror inte att han såg denna. Distraherades nog av legot.
Lisa

2014-03-31 @ 23:18:59
Postat av: Frida

Hahahaha du får inte skratta åt hans hus!

2014-04-01 @ 00:33:28
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Haha dessa karlar.
Min sambo tog över sonens lego nör sonen fyllde 5år. Han blev nog gladast åt legot :-)

2014-04-01 @ 06:37:49
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Elina

Haha, alltså... karlar! Och ja, klart du måste locka med han på bio. 6 år, lång tid. Grattis i förskott ;)

2014-04-01 @ 14:59:19
URL: http://www.volanen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0