Ungars uppfattning

Varje dag i skolan får jag höra något mer eller mindre logiskt. Helt ärligt förstår jag knappt hälften av gångerna vad ungarna säger, och det beror inte på deras brytning. Det beror på att de är 10 år. 10-åringar är inte kloka någonstans. De kan fråga om man har sett en film, för att sedan berätta hela handlingen för en i en icke kronologisk ordning. Och när man lite i sitt stilla sinne undrar varför man delgavs denne recension av en skräckfilm mitt under ett samtal om favorithusdjur, så dyker nästa filmberättelse upp och bryter av. Denna gång om en kärlekshistoria. Det bästa är dock när ungarna ska, i allra bästa mening, tala om för en något om en själv. Idag till exempel, uttryckte en elev att min dotter måste älska mig så mycket- eftersom jag klär mig som ett barn... Ähm, tack? Igår var det några ungar som diskuterade min vikt eftersom jag "var så smal". Idag frågade en i samma klass mig om jag var gravid eftersom jag hade en så bullig mage. Say what? Tur att man har slutat bry sig om vad andra tycker, annars hade man nog blivit lätt schizofren. Eller bulimidrabbad? Här kommer i alla fall en söt bild på en som inte har börjat snacka filmer eller vikt än.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Visst är de underbart. Ingen logik någonstans :-)

2014-03-12 @ 19:28:05
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: S

Tycker ofta jag träffar vuxna människor som pratar så där. Onekligen förvirrande :)

2014-03-12 @ 20:17:45
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Cissi

Visst är det härligt! ;) ingen logisk tankeföljd eller självcensur där inte ;)

2014-03-13 @ 08:20:41
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: terese

det är värre när städtanten säger, -är du gravid? jo femte månaden.. jo klart du är!

2014-03-13 @ 18:52:22
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: mamma/mormor Lena

Hoppas hon aldrig kommer att snacka vikt:) Men filmer är väl inte fel att diskutera- "Frozen" tex, vad tyckte hon egentligen ;)?

2014-03-13 @ 19:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0