Vilken helg!

Denna helgen har varit helt fantastisk! Sol, massa trevliga människors sällskap och en glad och flexibel Busmus. I fredags minglade vi med Josse och Stefan. Sienna tyckte att Josse var överkul och vägrade till och med att släppa in mig i rummet när de satt där och lekte. Jag hämnades genom att ge Josse stryk i Risk när Sienna hade somnat. I lördags flyttade Frida och Danne, och jag och Sienna "hjälpte till". Typ. Kim gjorde det i alla fall, eftersom han gratis får låna lastbil på jobb och släpade möbler från en lägenhet till en annan, men jag och Sienna sprang mest omkring och tramsade och jagade nyckelpigor. Kul hade vi i alla fall! Även om jag blev bittert avundsjuk när jag insåg att de bara behöver öppna en altandörr för att nå en fin innergård med en sandlåda. Några kommer bli tvingad att hålla alla grillfester i sommar. Dagen idag startades med Tanja och hennes killar i Folkets park där de hade barnloppis. Det är inte klokt vad människor och grejer där finns! Sienna norpade vackert åt sig en trehjuling, så nu är det problemet löst. Når ungen ner? Nej. Bryr hon sig om det? Inte det minsta, hon älskar cykeln ändå och har till och med gjort en egen plats åt den i sitt lilla rum. Hon vägrade nämligen att lämna den i hallen över natten. Efter loppisen hittade vi en jättefin lekplats där Tanja och jag släppte loss vilddjuren och satt och gassade i solen. En helt underbar helg, och oj vad avslappnad och uppladdad jag känner mig inför veckan! Snart är det dessutom sommar med massa roligheter!
 
Sienna, Lucas och Casper, ätande ur sina fina "fikapåsar" som Tanja hade satt ihop till dem. Varsin liten youghurt, fyra kex, ett russinpaket, en clementin och en banan och en mer... och ett parket servetter var! Underbart!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: en chic mammas bekännelser

gud så underbart :D man vill ju att det aldrig skall ta slut :D

2014-03-30 @ 19:08:47
URL: http://frureinhold.se
Postat av: Tanja

Jag känner mig sådär löjligt lycklig. Tänk vad solen kan göra. Jag nästan känner vitaminerna flöda i kroppen. Vi passade på att grilla nu på kvällen. Lucas cyklade runt och casper puttade honom när han fastnade. Riktig försmak inför sommaren!

Så glad Lucas blev för sin tapet!
Leksaksklockan jag köpte var bra. Man kan röra på visarna och så berättar den vad klockan är. Bilen fungerade också utmärkt. Vi lekte länge på rummen med att laga mat och göra kaffe.

En riktig bra helg!

Svar: Helt underbar dag!Så härligt med grillat!!!!
Lisa

2014-03-30 @ 19:31:05
Postat av: Frida

Det var bara roligt att ha er med som flytthjälp! :D tror att Danne, Kenny och Fra.. eller nä jag menar ju "Nasse", tyckte det var kul dom också :D

2014-03-31 @ 00:18:19
Postat av: Frida

Det var bara roligt att ha er med som flytthjälp! :D tror att Danne, Kenny och Fra.. eller nä jag menar ju "Nasse", tyckte det var kul dom också :D

2014-03-31 @ 00:18:23
Postat av: Elina

Vilken härlig helg ni verkar ha haft och här längtar vi också efter sommaren, även om våren är en underbar årstid det med :)

2014-03-31 @ 15:32:32
URL: http://www.volanen.blogg.se
Postat av: Elin - Livat på torpet

Det har verkligen varit underbart väder! Men idag märks det att april månad är på väg .. vädret har skiftat i snö, blåst, hagel och snö. Men lite skönt då man kan sitta inne med gott samvete ibland med ;)

2014-03-31 @ 16:16:09
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: En chic mammas bekännelser

Ja det är väldigt gott, ni får satsa på det nästa gång ni byter boende :)

2014-03-31 @ 18:57:15
URL: http://frureinhold.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0