Wonderchild

Häromdagen bad Sienna om en banan. Jag tog fram en till henne och öppnade toppen av skalet, eftersom hon gillar att skala själv men inte riktig har fått rätt på första knäppen. Sedan gick jag in och satte mig vid datorn. Efter några minuter kom Sienna springande och Kim sa "haha, jag trodde först att hon hade gjort det själv, men sen kom jag på att det var du!" "Vadå?" svarade jag, som inte tyckte det var så värst imponerande att Sienna hade skalat klart sin bananjäkel. Men det var detta han menade:
 
 
Alltså, är ungen smart eller är hon smart? (eller kan alla snart två-åringar detta men jag är sjukt imponerad för att det är min dotter och jag i ärligheten namn blir imponerad av allt hon gör?) Hon har skalat klart bananen, kastat skalet, hämtat en av sina tallrikar och gafflar, delat bananen och lagt den på en tallrik. Och sedan burit ut allt i vardagsrummet för att ha sällskap när hon äter. Min duktiga lilla Einstein!

Kommentarer
Postat av: Maria

Dom kanske kan men gör iallafall inte det! Duktig tjej! Jag är också imponerad! 😄👍
Elin når visserligen inte sina tallrikar och bestik men jag är ganska säker på att detta inte hade hänt oavsett! 😝

Svar: Vi har lagt Siennas saker i en låda långt ner, så att hon kan "hjälpa till att duka" medan jag lagar mat. :P
Lisa

2014-03-20 @ 10:08:56
Postat av: Karin

...Jag är fruktansvärt impad! Den är inte på golvet..... :D Min brorsson kanske kan få lite tips och trick här :P

Svar: Siennas mat tar ofta gärna omvägen via golvet...
Lisa

2014-03-20 @ 14:44:12
Postat av: S

Jag blir också impad.. Cool unge :)

2014-03-20 @ 15:24:30
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Annika

Nobelprisklass

Svar: Haha anar lite ironi? ;)
Lisa

2014-03-20 @ 22:47:07
Postat av: terese

oh! hon e strålande! både söt o smart! <3

2014-03-21 @ 08:33:47
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Thilde

Duktig tjej!!! (Men avbröt du hennes fruktstund för att fota? Haja)

2014-03-23 @ 22:03:18
URL: http://thiilde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0