Dagen

Eftersom jag har haft en tuff vecka på jobb har jag somnat klockan åtta varje kväll. Därför trodde både jag och Kim att jag skulle lyckas hålla mig vaken lite längre igår så att vi kunde kolla en film tillsammans. Och visst, lite längre klarade jag det; jag däckade klockan halv nio. Inte helt lyckat. Men det betydde i alla fall att jag var utvilad idag, vilket behövdes. Jag och Sienna har flängt från lekplatser till promenade och på husesyn hos två olika kompisar som flyttat idag. Kim hjälpte den ena att flytta, jag och Sienna kom dit när de var klara och drack lite öl. Jag då. Sienna fick saft. Det får hon sällan hemma, och definitivt inte i en Hello Kitty-flaska, så ungen var i extas och drack satan. Så till den milda grad att hon faktiskt kissade en blöja full efteråt. Snopet, eftersom jag bara hade en i reserv och hon redan hade behövt ett byte pga bajs. Det slutade med att vi fick ta av henne blöjan och låta henne springa utan den sista stunden. Hon klarade sig fram till trappen i vårt hus. Nu är ungen i alla fall helt slutkörd och somnade utan protester. Det gjorde hon igår med, då vi höll henne vaken längre än vanligt med hopp om en sovmorgon. Tji fick vi, för ungen slog upp sina vackra ögon redan klockan fem. Hoppas på en tröttare Bus imorgon. Men för att vara på den säkra sidan ska jag lägga mig redan nu.
 
Underbart sommarväder i Skåne!
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Helgen är till för att vila upp sig...inget fel med att tidig läggdags : ) Hoppas hon sover länge, länge idag!

Svar: Hon vaknade 06:30. Och det sjuka är att det kändes som en helt rimlig tid! #härdad
Lisa

2014-05-18 @ 17:19:35
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Hihi

Svar; jag kommer nog inte sluta helt. Men blir nog glesa inlägg pga tidsbrist ;-)

2014-05-18 @ 17:46:45
URL: http://annalenanordmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0