Kalasbus

Dagens höjdpunkt var kalas för Siennas polare Benjamin. Eller, vissa delar av det. Sienna var sådär glad över att inte få allas uppmärksamhet, att inte få öppna presenter, att inte få väcka Fabian och att inte få smälla ballonger. Ungjäkel. Efter att ha varit två timmar på en tillställning som innefattar fler än närmsta familjen är man helt utpumpad. Det var den skyldiga damen i fråga också. Så pass att hon däckade i bilen. Så nu vill hon inte sova alls. Och jag som hade sparat de två sista kapitlena i boken jag läser just nu (din, Corre), och verkligen såg fram emot en ensamkväll medan Kim ölar med sitt fotbollslag. Funderar på om jag kan muta ungen med något. Godis funkar ju inte, för det motverkar ju grejen med att få henne att sova. Likadant film och surfplattan (hon kämpar till 1000 för att hålla sig vaken om någon av dom är igång). Fler böcker? Fri lek i sovrummet? Vara uppe 30 minuter till? Testar nog allt, och hoppas att jag håller mig vaken en halvtimme längre än vad hon gör!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0