Komplimanggivaren

Jag försöker att boosta mina elever lite, genom att då och då ge dem komplimanger. Eftersom de flesta av dem inte gör något skolarbete värt att komplimentera så brukar jag inrikta mig på andra saker. Tyvärr går inte detta heller så bra. Igår berömde jag till exempel en tjej för hennes ovanligt söta kläder, varpå hon suckade och svarade "Idag gillar du dem? Idag?! Enda dagen detta året min mamma har fått bestämma vad jag ska ha på mig." Ops. Jag påpekade även hur fint en annan i klassen hade ritat (visserligen under lektionstid när hon egentligen skulle jobba med engelska, men man får inte vara kräsen). Tyvärr var det inte hon som hade ritat bilden, utan kompisen som sitter bakom. Fail igen. Hoppas på lite bättre flyt imorgon.
 
Sienna är chockad över mitt beteende.
 

Kommentarer
Postat av: S

Oh no.. Döden för en 11åring ;) jag minns när jag skulle på Disco i den åldern och min pappa råkade säga att jag var söt. Det tog hus i helvete. Söt ville jag INTE va.

2014-05-15 @ 22:47:19
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Karin

Wooooot!

2014-05-16 @ 02:29:50
Postat av: mamma/mormor Lena

Ser ut som Sienna säger "lägg aaaav" :)

2014-05-16 @ 10:07:30
Postat av: Carolina

Haha... Men du försökte ju iaf! ;-)

2014-05-16 @ 20:03:55
URL: http://carolinas.webblogg.se
Postat av: samuel

ja du kan skriftens ädla konst bra.

2014-06-09 @ 19:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0