Morgonmys, Hemor och matvägran

De senaste dagarna har gått i ett. För Sienna också, som har satt alla möjliga rekord i att hålla sig vaken- utan att för den sakens skull sova längre på morgnarna. Den absolut charmigaste morgonstunden var igår, då hon vaknade 5.11... och jag och Kim hade lagt oss strax innan 03! Vi (jag. Kim sov helt utan problem vidare till klockan 10) blev sådär glada. Men efter en flaska välling, ny blöja, kläder och Frozen startad var Sienna helt nöjd med att roa sig på egen hand, så jag kunde sova till 07. Sen fick ungen en macka och surfplattan skickades ut, och därefter kunde jag sova nästan ytterligare två timmar. Så på det stora hela var det inte så tufft. Älskar att ungen är stor nog att roa sig själv ett tag! Igår kväll var vi hos Josse, Stefan och deras mops Heman. Sienna övade sin grammatik genom att berätta för mig att det fanns två tavlor på Heman, och där alltså var två Hemor. Jag blev djupt impad. Nu ligger ungen nerbäddad och jag ber till alla gudar därute att hon ska somna utan problem, så att hon faktiskt får en normal natts sömn och inte är övertrött imorgon. Övertrötta barn betyder nämligen nästan alltid sjuka barn, och vi ska på 30-års fest! Dessutom är jag inte överdrivet förtjust i Siennas matvägrande, som alltid kommer i samband med sömnbrist. Gör man verkligen av med så mycket extra kalorier när man sover ordentligt, eller är hon helt enkelt för trött för att orka koncentrera sig på maten? I vilket fall som hoppas jag att hennes vanliga stora aptit återkommer imorgon.
 
 
Var och letade (och hittade!) bröllopsklänning till Corres bröllop idag efter jobb. Stötte även på dessa och var givetvis tvungen att handla dem. Om ungen blev glad? Nja, exstas är nog mer rätt ord. Otacksam var hon i alla fall inte. Desto tuffare var det att få av henne en av tröjorna när hon skulle bada, och förklara för henne att de inte var pyjamasar och skulle sovas i. Så nu vet ni hur alla bilder på Sienna kommer se ut hädanefter.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Klart hon ska få sova i en "Frozen"-tröja :)!

Svar: Hon fick sova i sin nya Lilla Sjöjungfru-pyjamas istället. Bortskämda unge. :P
Lisa

2014-05-02 @ 20:02:58
Postat av: S

L fick ju en tröja med Bilar i vintras. Den vill han ha dygnet runt. I bland orkar jag inte ta diskussionen så då får han som han vill 😂

2014-05-02 @ 20:50:45
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Karin

Jag har inte sett Frozen än men alla säger den är bra och nu när Sienna tom har tröjor....ja, jag känner att det är dags.

Hoppas hon får rätt på sovandet!

Svar: Det är dags! Jättebra Disneyfilm. :)
Lisa

2014-05-03 @ 06:47:54
Postat av: mamma/mormor Lena

Karin- se den! Alldeles alldeles underbar :)

2014-05-03 @ 15:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0