Tisdagslista

  • Sienna har lärt sig cykla! Visserligen bara på sin trehjuling, men oj vad stolt hon är! Och vad härligt det kommer att bli i sommar när man kan ta små cykelpromenader med henne.
  • Jag hade hand om bråk-klassen första lektionen idag, utan minsta lilla bråk i sikte. Visserligen urartade det sen, och under sista lektionen hade alla i princip slagsmål, men då var det inte jag som var ansvarig. Så då njöt jag lite av att det kunde bli kaos även hos den bra läraren. Mohaha.
  • Snart är det sommar och varmt och sol!
  • Jag ska vara ensam med den lugna klassen i morgon, men känner ingen nervositet utan tycker bara att det ska bli kul.
  • Sienna har redan däckat så nu är det dags för bad och Borta med vinden-läsning.
Typ den bästa boken någonsin. Filmen är också bra, men de stryker så många delar att jag inte riktigt klarar av det. Ni som bara sett filmen, visste ni att Scarlett egentligen hade tre barn, till exempel?
 

Kommentarer
Postat av: S

I kväll behöver jag lyxchoklad, skumpa, ett bad och en bra bok ;)
Jag har bra böcker hemma men inget av det andra.. Haha..

Tack för peppande ord. Känner mig verkligen tråkig nu men sanningen före fasad. Eller hur? :)

2014-05-06 @ 19:11:42
URL: http://lifeofabandwife.blogg.se
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Idun

Jag älskar filmen men jag har faktiskt aldrig läst boken, det kanske jag borde göra?! Däremot så har jag läst "uppföljaren" som är skriven av en annan författare på 80- eller 90-talet. Inte jättebra men då fattade jag alla fall att hon hade fått barn med sina andra män.

2014-05-06 @ 20:16:58
URL: http://annaisabells.blogg.se
Postat av: Karin

3 kids!!! Lisa, du dödade precis min illusion av Scarlet. OMG, love it!

Svar: Alltså, hon hatade de första två. Så din illusion är nog sann. :P Men läs den!
Lisa

2014-05-07 @ 06:34:46
Postat av: mamma/mormor Lena

Måste låna boken:)

Svar: Men visst sjutton har du läst den flera gånger du med?
Lisa

2014-05-08 @ 13:45:26
Postat av: mamma/mormor Lena

Nope:( Sett filmen 10ggr, dock, hahahaha!

Svar: Hahahaha men för sjutton!? Du som är värsta borta med vinden-fanset. Du MÅSTE läsa boken. Omedelbart. Jag skickar med den på onsdag, och förväntar mig den utläst till den 23:e. Den går nämligen inte att släppa!
Lisa

2014-05-08 @ 20:17:17
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahaha- så får det bli!

2014-05-09 @ 19:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0