Gravid

I'm back. Tystnaden de senaste veckorna beror på att jag är gravid. Inte för att man inte kan skriva när man är gravid, utan för att man inte gör det så bra när man ligger på badrumsgolvet och spyr. Vilket jag har gjort konstant mellan 6-8 på morgnarna, och 16-20 på kvällarna. Mellan de tiderna har jag varit på jobb. Och efter har jag släpat mig till sängs. Och bett en liten (ofta obesvarad) bön att jag ska somna innan jag behöver spy igen. Jag har testat ingefärste, åksjukeband, åksjuketabletter, och lergigan comp. Det sistnämnda funkade! Innan dess spydde jag nämligen hela tiden mellan 06 och 20, utan den trevliga pausen på arbetstid. Men med tabletterna klarade jag att släpa mig till jobb, trots en hel del oförberedda rusningar till toaletten där också. Men den senaste veckan har jag märkt en klar förbättring, och nu känns det som att jag lever igen! Igår firade jag med att träffa Emma och Mia, och vara sällskaplig ända till midnatt! Visserligen berodde den sena timmen mest på att vi körde fel tre gånger på hemvägen, men ändå. Jag slapp i alla fall stå vid vägkanten och ulka. Så nu hoppas jag kunna vara lite aktiv igen, till Kim och Siennas stora glädje. Kims för att han slipper sköta allt här hemma, inklusive alla hämtningar och lämningar, och Siennas för att hon äntligen får se sin mamma göra något annat än att rusa fram och tillbaka till badrummet. Lycka.
 
Ett stycke liten bebis, i v 12. Jag är i v 13 nu. Tjatade till mig ett tidigt ultraljud, så att jag skulle kunna berätta för ungarna på jobb sen. Vilket var i rättan tid, för herrejäklar vad mycket tjockare jag har blivit denna gången. Med Sienna kunde jag lätt dölja det till v 20. Denna gången fick jag knäppa upp byxorna i v 7. Snopet.
 

Kommentarer
Postat av: Karin

GRATTIS!!!! : ) Super-festligt att nummer två är på gång. Syrran min har också gjort toaletten till hennes bästa vän. Hoppas hormonerna lägger sig till ro snart. :)
Vila väl och ta hand om dig!!Tack för uppdateringen.

Svar: Kul för din syrra! Inte toalettminglet då, men resultatet. :)
Lisa

2014-11-29 @ 19:16:10
Postat av: Cissi

Å grattis!! Vad spännande! Och vad skönt att illamåendet börjat lägga sig.. Vet precis hur det känns 😖

2014-11-29 @ 19:50:39
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Emma

Wooooho! Va roligt med ett syskon. Stort grattis från mig och Stella. :)

Svar: Tack! :) Jag kommer fortfarande inte in på din blogg.. Ska den alltid vara hemlig? :(
Lisa

2014-11-29 @ 20:52:39
URL: http://eembla.blogg.se
Postat av: Garnstump (Madeleine)

Grattis! Va roligt :)

2014-11-29 @ 22:24:04
URL: http://garnstump.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Grattis

2014-11-29 @ 23:05:41
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: evelin

Grattis!!! :)

Svar: Tack! :)
Lisa

2014-11-30 @ 08:37:08
Postat av: Emma

Den kommer nog va hemlig typ jämt. Hehe. Men mejla [email protected] så får du lösenordet och allt. :)

Svar: You've got mail :)
Lisa

2014-11-30 @ 09:05:40
URL: http://eembla.blogg.se
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Idun

Stort grattis, vad roligt :)

2014-11-30 @ 14:16:20
URL: http://annaisabells.blogg.se
Postat av: Sandra

Åhh, stort stort grattis!

Svar: Tack! :)
Lisa

2014-11-30 @ 19:52:05
Postat av: Anna - mamma till två prinsessor och en prins

Grattis! Så kul det ska bli att följa din graviditet! Lägger till dig bland mina favoriter :)

2014-11-30 @ 22:03:08
URL: http://annasfotnoter.wordpress.com
Postat av: Anonym

Grattis!!!! Wihoo vad kul!!

2014-12-01 @ 15:54:24
Postat av: Anonym

Anonym=Tanja

Svar: Tackar! :)
Lisa

2014-12-01 @ 15:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0