Biobesökaren

Idag gick Sienna på bio för första gången. Eftersom jag gick på bio med Corre och Madde för ett par veckor sedan, och då hade berättat för Sienna att "jag skulle på bio med några kompisar", trodde hon att hon skulle på bio med alla sina kompisar. Snacka om att hon blev besviken när hon insåg att det var mig och Kim hon skulle gå med. Filmen som visades var Alfons Åberg, och de visade fyra små tio-minutersavsnitt. Det var alldeles lagom både för Kim att somna, för mig att somna, och för Sienna att bli uttråkad. Kim hävdar att hon är för liten för bio. Jag hävdar att hon är för stor för Alfons Åberg. Hade vi sett Draktränaren 2 tror jag bestämt inte att vi vare sig varit uttråkade eller somnat, någon av oss. Men i alla fall, nu vet hon i alla fall vad bio är, och jag kan börja se fram emot alla kommande år med Disneyfilmer. Och alla raserianfall när jag ska på bio utan henne, och hon vet vad hon missar.
 
Vi hade en diskussion innan vi gick dit, där vi kom fram till att vi inte skulle köpa godis eller chips till henne eftersom vi inte vill att hon ska associera bio med att kränga. Gick sådär. Mest för att jag och Kim i allra högsta grad associerar bio med att kränga.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Hahahaha! Klart hon är för stor för Alfons, men nu har hon gjort sin bio-debut iaf :) Godis hör till, inga diskussioner ;)

2014-09-08 @ 13:40:10
Postat av: Carolina

Mysigt! Moa skulle nog inte fixa det ännu, för mycket myror i brallan..

2014-09-08 @ 14:13:46
URL: http://carolinas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0