Kastanjepyssel

Vi var på Djurlekplatsen idag och försökte rasta Sienna. Gick sådär eftersom varenda rutchkana var dyngsur, och vi inte hade satt på ungen regnkläder. Vi hittade dock en massa kastanjer, och i ett ljust ögonblick kom jag på att vi kunde plocka dem och ta med hem och pyssla lite. Vilket var underbart kul! Tyckte jag. Kim gjorde en mördarfigur med hjälp av borrmaskinen, sedan blev han inspirerad av sin bedrift och bänkade sig framför TVn och såg Transformers istället. Sienna vägrade att göra någon figur alls, då tandpetarna var spetsiga och gjorde ont och man måste vara "stor och stark och vuxen" för att göra det. Mes, hostade jag fram, och fortsatte med mina. Efter en stund insåg Sienna att man istället för att pyssla kunde kasta ut allt på golvet, och nu är vi i ett döläge. Hon vägrar nämligen att plocka upp efter sig och jag inte kan göra det eftersom jag har sagt att hon inte får sitt Kinderägg om hon inte gör det... och gör jag det åt henne måste jag ju antingen vägra henne ägget ikväll (lär inte hända) eller svika mitt hot (och då lär jag aldrig få igenom något i framtiden igen). Moment 22, typ. 
 
 
Bild från en mysig pysselstund, som den hade visats på instagram. Alltså utan att avslöja någonting om hur det egentligen var.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Ge henne Kinderägget och svälj stoltheten ;) Trevlig lördagskväll!

2014-09-20 @ 17:33:13
Postat av: Madeleine

En liten undran bara...var ska du göra av alla färdigpysslade kastanjer sen?

2014-09-21 @ 14:48:21
URL: http://nyarsloftet2011.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0