Skitvecka och skitungar

Med lite hjälp från kollegor klarade jag ännu en av mitt livs jobbigaste arbetsdagar. Mycket nöjd med mig själv och med bihanget hemskickat njöt jag till och med under läxhjälpen, vilket var dagens sista lektion. I alla fall fram tills en av eleverna räckte upp handen och sedan bad mig ta upp hans suddigummi. Nej, svarade jag och gick därifrån. Tre minuter efter stormade ungen tjutande ut ur klassrummet, och när jag frågade hans bordskamrater vad de hade gjort svarade de "inget, han grät för att han kände sig dissad av dig". Skjut mig. Ibland önskar jag seriöst att jag var rökare, för det verkar som att en cigg har en lugnande effekt på nerverna. Choklad har inte riktigt samma effekt. Inte för att jag tackat nej till ett marabou. Men ändå. Bara två dagar kvar. Biter ihop, och ser fram emot fredagens ölrunda med kollegor. 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha jag hade inte klarat en sekund av ditt jobb!

2014-09-11 @ 09:22:15
URL: http://www.mirabilibus.blogg.se
Postat av: Tiff

Heja Lisa! Ungen kanske borde lära sig att ta upp sitt eget sudd? Nästa gång frågar han nog ens inte :)

2014-09-11 @ 09:54:38
Postat av: Mamma/mormor Lena

Amen Lisa, du fattar väl hur kränkt han kände sej;)? Hur gammal är han? 2 1/2 med lågt blodsocker:s?

2014-09-11 @ 14:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0