Gravidskillnader

Tänkte göra en liten lista på hur denna graviditeten är jämfört med när jag väntade Sienna. 
  • Mycket mindre oro! Fortfarande nojig varje dag, men jag hinner liksom andas mellan varven.
  • Större. Lite mer viktuppgång, lite större mage, men framförallt tyngre och klumpigare.
  • Kan andas! Med Sienna fick jag inte luft mellan v 28-40. Satt med armarna rakt upp när jag åkte bil, hade nästan panikattacker, förstod inte hur folk kunde gå på bio när de var höggravida. Så klart. Sienna låg ju så långt bak att inga organ fick plats. Skönt att vara så liten, så folk. Skjut mig, tänkte jag. Mycket skönare denna gången!
  • Mindre halsbränna. Skallig unge? (Eller inte, för sedan magsjukan har den varit heeeemsk!)
  • Sover sämre. 
  • Kissar mer.
  • Hade foglossning innan, men den har typ gått över! Med Sienna hade jag asont i höfterna på nätterna. Inte så farligt nu. Tur, då jag vaknar av tusen andra saker.
  • Ingen hormonrand på magen.
  • Sluppit bristningar både förra och denna gången. *peppar, peppar*
  • Har spytt mer! Trodde inte att det var möjligt. Om jag någonsin funderar på en trea kan ni lägga in mig på sjukhuset direkt.
  • Mer sammandragningar och förvärkar.
  • Mer ont i magen.
  • Lika kass hy.
  • Inte lika deppig. Kan ha att göra med att jag har fullt upp, älskar mitt jobb, har en galen dotter och det är soooool ibland.
  • Äter mer. 
  • Klarar inte av mint! Önskar att det var något annat. Tandkräm och halsbrännetabletter har nämligen mintsmak.
  • Lika mycket kramp i vaderna.
  • Tröttare i benen. Antagligen för att jag använder dem mer denna gången. Inga seriemaraton i tre månader här inte.
  • Tycker att tiden går fortare.
  • Lika rädd för förlossningen.
  • Mer förväntansfull.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Låter som om du nästan har sagt adjö till graviditeten och snart vill säga hej till Julie :) Vänta liiite till. Spara den här sammanfattningen, sånt här är jättekul att läsa flera år efter! Skönt att foglossningen har släppt :)

Svar: Känns som att sju veckor till är rätt lagom. Eller sex eller fem. :P Måste hinna samla mod inför förlossningen först bara, och fixa lite här hemma. Efter maj månad är jag nog redo. Och den lilla vildingen också.
Lisa

2015-04-22 @ 17:04:13
Postat av: Karin

Snart är det daxxxxxxxx!!!

2015-04-22 @ 18:01:16
Postat av: Cissi

Snart är det över ;) spännande!

2015-04-23 @ 09:37:14
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: Tiff

Jag hade inga förväntningar på förlossningen till slut, tänkte att jag tar det som det kommer, vilket jag oxå gjorde. Tror det hjälpte mig. Sen hade jag inget att jämföra med men.. Kanske funkar för dig med och om graviditeten är annorlunda, varför inte förlossningen? Heja Lisen ❤️

Svar: Jag tänkte också så när jag skulle föda Sienna- att ut kommer hon ändå. Men det gick ändå inte så bra. Tror det kvittar helt hur man tänker, eftersom det är kroppen som sköter eländet och inte hjärnan.
Lisa

2015-04-24 @ 13:46:48
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Åh, jag som tycker förlossningen är spännande och i varje graviditet längtat efter den 😊
Någon annan kan vara gravid i 9 mån för mig så kan jag ta förlossningen 😉

2015-05-07 @ 09:26:46
URL: http://annalenanordmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0