Julie vadå?

När Sienna föddes berättade jag för Kim hur viktigt det var att hon fick heta Inger i andranamn. Efter min mormor, men som även mamma och min moster heter/hette, samt min kusin. Kul med ett släktnamn, sött och det betyder en del. Sienna heter Isabell i andranamn. Så det gick ju sådär. Nu har jag ett större problem- Kim vill inte att bebisen ska få ett andranamn alls!
Det betyder ju inget.
Nä... Men Sienna har ju ett?
Och? 
Ähm.. Så vad ska jag göra nu? Muta honom? Supa honom full? Skriva på papperna utan hans vetskap? Och fråga två, vad ska hon heta? Här kommer lite förslag som jag funderar på.
 
Julie Sophia
Julie Savannah
Julie Lovisa
Julie Isabell (lite töntvarning eftersom Sienna också heter det, men samtidigt kul)
Kim Julie (undra vad Kim hade sagt då? Men sött, och en gullig grej)

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Julie Savannah var riktigt fint ihop

2015-04-23 @ 21:06:12
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Julie Lovisa är bäst :) Möjligen Julie Kim Lovisa, vadå att hon får 3 namn, spelar roll :s?

2015-04-23 @ 22:07:16
Postat av: Sandra

Mina döttrar heter Julie och Ida och har samma 2 släktnamn i mellannamn. Jag tycker att det är fint att de har det gemensamt :-)

2015-04-23 @ 22:10:02
Postat av: Sandra

Hon heter Julie Lovisa Elisabeth :-)

2015-04-23 @ 22:10:34
Postat av: Cissi

tycker absolut de kan ha samma mellannamn. Alla våra tjejer har 3 mellannamn och med Iris satt jag med en namnlista och testa kombinationer för att få till det tredje namnet "för att det skulle bli lika" ;) Julie Isabell eller Julie Lovisa passar bäst tycker jag!

2015-04-24 @ 19:10:12
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: mamma/mormor Lena

Sandra: så fina namn tillsammans :)

2015-04-24 @ 20:22:55
Postat av: Sandra

Tack! Jag tycker om kombinationen samt att alla namnen betyder något viktigt för mig och min man :-)

2015-04-24 @ 22:44:59
Postat av: terese

tycker oxå de kan ha samma =P jag vill ju att julis mellannamn ska bli nästa unges förstanamn om vi får en till tjej ngn gång! (det är väll lite knäppt?)

2015-04-27 @ 21:59:20
URL: http://tesslashes.blogsot.com
Postat av: Madeleine

Jag håller nog ganska mycket med Kim faktiskt. :-p Annars gillar jag Savannah. Släktnamn/syskonnamn/mamma eller pappas namn i alla dess former är jag kraftigt allergisk mot.

Svar: Kan vi inte övertala honom att hon ska heta Julie Savannah då? Det är min favorit. Martin kan väl hota honom med bandyklubban?
Lisa

2015-04-28 @ 20:39:25
URL: http://nyarsloftet2011.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Hahaha, jag har hört att Kim är bollrädd så det är kanske effektivare att hota honom med en bandyboll än en bandklubba. :-D

Svar: Hahaha satsa på det!!
Lisa

2015-04-29 @ 20:55:09
URL: http://nyarsloftet2011.blogspot.com
Postat av: Isabell - mamma till Embla och Idun

Oj, jag har helt missat att ni hade bestämt er för Julie, jättefint! Jag röstar på Isabell (höhö) men båda mina barn heter det i andranamn, och ja det känns lite egovarning på det men min sambo insisterade plus att dom har varsitt till namn, alltså 3 namn var.
Kim tycker jag är lite gulligt, att heta efter sin pappa :)

2015-05-01 @ 22:50:08
URL: http://annaisabells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0