Sista lovdagen

Idag var planerna städ och balkongrens. Och eftersom det är ungefär lika kul som det låter är det det enda vi inte har gjort idag. Istället har vi varit på Jägersros lilla minitivoli och på Vattenlekplatsen på Rosengård. Där fanns dock inget vatten idag, till min ofantliga lättnad. Med tanke på att mina elvaåriga elever trampade igenom isen där vid otaliga tillfällen i vintras kan jag bara tänka hur det hade gått för Bus. Nu lagar Kim och jag mat, och Sienna... Roar sig själv! Det är så man vet om man har gjort tillräckligt på en dag; treåringen klarar att leka hemma utan att få panik. Imorgon är det tillbaka till jobb efter påsklovet, och Sienna ska åter till sitt älskade dagis. Hon med en fet blåtira efter ett misslyckat sängdyk, och jag tjock satan. På något sätt har jag blivit höggravid under lovet, och jag vet inte riktigt hur det gick till. Men i alla fall, nu räknar vi istället dagarna till Valborg, då vi ska hänga i Josses stuga. Kommer bli niiiiice!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0