Yoga

Har precis kommit hem från det första passet gravidyoga. Det var... Sådär. Mycket fokus på andningen, vilket kanske hade varit bra om jag inte tjurat för att ledaren hela tiden betonade hur viktigt det är att andas när man får en paus mellan värkarna. Jag hade ingen paus! Det var det som gjorde min förlossning till en mardröm. Men om denna blir lugnare vet jag i alla fall hur jag ska andas. Förutom att jag inte tänker vråla SatNam, som hon föreslog. Inte min grej. Min rädsla för att vara störst var helt klart befogad. Av 18 stycken var vi TRE?! som var i sjätte månaden eller mer, och jag är i åttonde. Hej val. Men vad sjutton, så länge jag inte får värkar under yogan kan jag stå ut med eländet. Nu ska jag bara gräva fram kläder som är stora nog att täcka magen de resterande sju veckorna. I övrigt var den bra. Lite strech, lite styrka, lite koncentration. Och förhoppningsvis blir ryggvärken mindre efter nästa gång, för nu har jag ondare än när jag gick dit. Snopet.

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Om inte yogan gör nån nytta så skadar den nog inte iaf......:P

2015-04-13 @ 23:06:24
Postat av: Cissi

Säkert gör den nån nytta iaf.. Undrar också det där med att andas mellan värkarna... Är ju så att man hinner 1/2 andetag och sen värk igen? Hur sjutton ska man hinna yoga-andas där också?!

2015-04-14 @ 19:55:21
URL: http://nastanperfekt.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0