Dagiskonversationer

Kommer in på dagiset och får se Sienna och hennes polare.
 
"Hej Sienna och Tage!"
 
"Mamma, mamma, Charlie var inte på dagis idag, för hon har fått tekoppar!" 
 
"Tekoppar?"
 
"Ja, hon har prickar över hela kroppen! Hon har fått tekoppar!"
 
Försöker att inte kissa på mig av skratt och vänder mig istället till Tage.
 
"Hur är läget med dig då? Du fyller ju snart år och ska ha kalas.. Vad önskar du dig?"
 
"En bebis! En sån som Sienna har! Fast som kan gå."
 
Försöker hålla masken och svarar seriöst att det kan bli lite svårt för att man inte kan köpa bebisar, men att jag ska föra önskemålet vidare till hans föräldrar, när en flicka som tjuvlyssnat avbryter mig.
 
"Du kan ju köpa såna bebisfrön! Såna som man stoppar i mammans mage så att en bebis börjar växa där. Och sen kan du ge dem till Tages mamma!"
 
Bryter ihop av skratt, ger upp och går därifrån med en mycket förvånad Sienna. Ungar är inte kloka.
 
Min älskade docka hjälper Olof att trycka på hissknappen

Kommentarer
Postat av: Moster Frida

Amen så underbar konversation! Hoppas tages mamma blir glad för fröna haha ❤❤

Svar: Haha vi är inte så tajta, så hon kommer aldrig få veta. Tror jag.
Lisa

2015-08-28 @ 19:40:48
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Åh så gulligt. Bebisfrön 😉

2015-08-28 @ 22:24:37
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Ungar är underbara, så logiska i sin lilla hanterbara värld :D!Om man bara ger sej tid att lyssna ordentligt så får man höra saker som man kan plocka fram ur minnet med jämna mellanrum och skratta åt :)

Svar: Idag var Sienna fortfarande osäker, så när jag bad henne berätta för Kim varför Charlie inte varit på dagis svarade hon tveksamt "för att hon fått plastkoppar?"
Lisa

2015-08-29 @ 12:22:07
Postat av: Cissi

Helt underbart! Barn kan verkligen säga de bästa grejer 😊

2015-08-29 @ 14:29:52
URL: http://nastanperfekt.blo.gg
Postat av: mamma/mormor Lena

Idag sa hon att Charlie har vattkoppor :)

2015-08-30 @ 20:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0