Stranddag

Solen har kommit! Och idag beslutade jag mig för att det var dagen då jag vågade ta med mig båda flickorna till stranden på egen hand. Nu när jag också kan bada utan att oroa mig för infektioner så riktigt kliade det i strandnerven. Så jag packade lunchväska, badväska, fixade till ungarna, kollade väderappen 35 gånger och ut genom fönstret lika många och bestämde mig för att satsa. Bussen går ända fram till Sibbarp, det finns en liten sandstrand dit jag kan dra ner vagnen fram till vattenbrynet, om Julie vaknar kan hon hänga i bärsele en liten stund medan Sienna badar... Jag klarar detta! tänkte jag. Sedan slog det mig att även om jag klarar att vara på stranden själv med barnen, så är det bra mycket roligare med sällskap. Så sällskap frågades och barnens farmor nappade. Score! Och vilken underbar dag! Prinsess-slottbygg och glassätning, ljummet vatten och härliga dopp, svanslagsmål och ankunge-skådning. Sienna har roat sig själv stora delar av dagen, och Nina har sövt lilltjock. En riktigt härlig sommardag att se tillbaka på. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: terese

mysigt med strandhäng! Min Juli är så galen att jag inte klarat av att åka till stranden själv med kidsen! Juli och Loke på varsit håll! Yay! Tänkte bara fråga om du har liknande "erfarenheter" som jag när du kommenterade mitt inlägg? Eller du menade bara allmänt? BTW, vad bedårande lilla Julie är! Och en kopia av sin syster!

Svar: Jag har glömt vad jag kommenterade! Haha så jag har ingen aning! Skicka länken till inlägget?
Lisa

2015-08-06 @ 13:06:39
URL: http://tesslashes.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0