Öppna förskolan och Jossebesök

Idag var vi på avslutningen på Öppna förskolan. Jag var fullt införstådd med att man skulle vara utklädd, och har snackat med Sienna om hennes kattkostym i flera månader. Vad jag inte var införstådd med var att det var jultema- och alla andra var tomtar, lucior och pepparkaksgubbar. Så kan det gå. Sienna var lika nöjd för det, och kände sig superfin med sin röda nos och sin långa svans. Fast nu i efterhand har hon erkänt att den var lite lång, och att det är bättre om jag syr en som inte når ner till marken nästa gång. Kan inte annat än att hålla med. Mitt ögonmått är sådär. Efter Öppna förskolan drog vi hem till Josse. Julie vrålade konstant hela tiden, jag satt i någon form av vakenkoma genom en blandning av trötthet, förkylning och halvchock då lite tråkiga saker hänt denna veckan, och Sienna sprang omkring som en katt på amfetamin. Jättetrevligt sällskap med andra ord. Josse förbarmade sig dock över oss och gav komapatienten saffransbullar och lät amfetaminkatten pynta deras gran, så dagen blev inte alltför tråkig ändå. Skönt att man har kompisar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mirre

var nog minsann en jättesöt julkatt =D, hihi.

Ohh tack vad snällt skrivit =D

2015-12-03 @ 19:27:58
URL: http://nouw.com/sweetwords
Postat av: mamma/mormor Lena

Det var väl jultema=katt=lussekatt :P?

Svar: Hahaha klart att hon var en lussekatt! Att jag inte tänkte på det!
Lisa

2015-12-04 @ 00:15:55
Postat av: Frida

Hahahahaha amfetaminkatten ❤❤❤

2015-12-04 @ 07:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0