Barnmorskebesök

Var på koll hos barnmorskan idag. Det började bra med att hon hälsade med orden "nu har du i alla fall fått mage!". No shit, jag har inga kläder som passar. Men hon är i alla fall trevlig och supertillmötesgåend.  Och dessutom har hon tålamod med Siennas sjuttioelva frågor. Att jag mutade ungen med russin för att hon skulle vara tyst funkade sådär. Nu är jag i vecka 25. 91,5 cm runt magen, och väger 62,8 kg (ökning på 4,4 kg). Hoppas det lugnar ner sig lite, för i slutet går man ju upp snabbt satan! Järnvärdet sög och blodtrycket är för lågt. Kul med omväxling; med Sienna var det för högt. Men det förklarar tröttheten. Kanske läge att sluta skylla på att Sienna tröttar ut mig? Fick nån skum akupunktur i öronen också, för att försöka hjälpa mig med foglossningen. Håller tummarna att det funkar... Men jag är lite skeptisk till sånt. Mina öron är ännu mer skeptiska, för de är just nu illröda och har gett mig huvudvärk. Bra tajming till skolan börjar imorgon. Kallas jag inte Rudolf (för min röda näsa när jag rastvaktar) så kallas jag Toker för öronen. Eller valen, för magen. Stabilt.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor Lena

Fin mage :) Usch ja, lågt blodtryck är INTE kul- man blir jättetrött. Fick du några tips hur du ska få upp det? Dricka mycket vet jag är bra. Bara 15v kvar nu tills hon "plopper ut"- som en av killarna i Bonde söker Fru sa, hahahaha!

Svar: Dricka? Typ vad som helst? Jag kan ju inte hälla i mig öl direkt. :P Hon trodde nog att det hjälpte om jag fick upp järnvärdet. Ska kombinera mina järntabletter med blutsaft. Haha ja, tänk om de bara kunnat "ploppa ut". Som en kalv va?
Lisa

2015-02-23 @ 12:12:13
Postat av: Frida

😍😍😍❤️❤️❤️❤️❤️👶🏀

Svar: Jag ser bara en massa fladdermöss...?
Lisa

2015-02-23 @ 12:36:35
Postat av: mamma/mormor Lena

Dricka vad som helst- fast kanske hoppa över öl o annan alkohol, hahaha! Vatten, juice, te...Mängden vätska/dygn är viktig för ett stabilt blodtryck :)

2015-02-23 @ 13:00:28
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Så fin mage

2015-02-23 @ 20:19:19
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Emma

Måste säga bra bild 😃
Vi får ta en måndags dejt snart igen 💖

Svar: Ja, vi får köra en måndagsdejt snart igen! Sienna vill gärna att du lånar guddottern då också. Hon gillar Pallisia! :P
Lisa

2015-02-23 @ 20:21:28
URL: http://urenbrudssynvinkel.spotlife.se
Postat av: Sanela

Hej! Jag har följt din blogg ett bra tag nu, älskar hur du ärligt skriven om din vardag och er lilla Sienna är hur söt som helst! Hört att rödbetsjucie ska vara bra, funkar nog med vanliga rödbetor oxå :) Lycka till framöver!!

Svar: Hej!Tack! :) Då ska jag testa det! Även om det inte låter vidare gott. Hahaha
Lisa

2015-02-24 @ 12:50:01
Postat av: Karin

Akupunktur på öronen, så förfärligt men jag hoppas det funkar! Find bild...fiiiiiin Lisa!!! :D

Svar: Det är inte nålar, utan plåster med små tryckkulor. Skitskumt. Vet inte om det funkar än... :P
Lisa

2015-02-24 @ 16:34:24
Postat av: terese

Beautybelly!

2015-02-28 @ 18:23:17
URL: http://tesslashes.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0