Glittriga skor

Under middagen idag hörde vi en försynt knackning. Det var grannarna på våning sex som knackade på. Jag blev sådär glad när jag öppnade. Dels hade jag glasögon, dels var mitt linne sådär trevligt osmickrande kort som det bara kan vara när man är gravid, och dessutom kom Sienna skuttande- enbart iförd trosor och foppatofflor. Men så lämnade de över ett par skor till Busmusen, med glittrande framsida och lampor som lös när hon går i dem. Grannarnas son är ungefär i Siennas ålder, och detta är inte första gången vi får nästan helt oanvända skor av dem som han vuxit ur, men aldrig tidigare har Sienna blivit så glad för ett klädesplagg som idag (möjligtvis av Modig-prinsessklänningen). Hon skulle ha dem på sig under resten av middagen, när hon satt och ritade, när hon åt välling och borstade tänderna, och sedan skulle de givetvis stå bredvid sängen när hon skulle sova. Sa vi. Visst, tänkte ungen, och bäddade ner skorna bredvid sig så fort vi lämnat rummet. Så nu är det inte svårt att föreställa sig vem som drömmer glittriga skodrömmar. Och det är inte svårt att föreställa sig vilket bråk det kommer att bli imorgon, när vi förklarar att skorna är alldeles för tunna för att användas när det är så här kallt. Önska oss lycka till.
 
Ett stycke sovande Bus med sina glittriga skor. Igår hittade jag henne sovandes iförd foppatofflorna och med ett par solbrillor i näven. Ungar är inte kloka nånstans.
 

Kommentarer
Postat av: Tiff

Söt! Den där elefanten känner jag igen, eller? Elle?

Svar: Haha japp! Nytvättad och fin. :) Sienna har precis fått en hög av mina gamla leksaker, och älskar dem. Underbart!
Lisa

2015-02-11 @ 22:32:46
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Skönt att höra att de inte bara är Leya ☺️
Hon ska sova med mössa, skor och den kläder hon ska ha på sig dagen efter ( inte på sig utan med i sängen )

2015-02-12 @ 07:31:20
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Naaaaw så gulligt :) Och Ida- otroligt att du minns Elle, hahahaha!

2015-02-12 @ 13:31:48
Postat av: Frida

Hahahaha 1. Idas minne ❤️ 2. Sienna är så söt med alla sina saker i sängen :D

Svar: Hahaha jag vet, Ellefantminne! hahahahahah
Lisa

2015-02-12 @ 15:54:41
Postat av: Karin

....när jag går i mina gyllene-skor.
Helt fantastiskt!Jag tror hon sover snäppet bättre när skorna är med i sängen. :)

Svar: Hon drömmer glittriga drömmar om inte annat. :P
Lisa

2015-02-12 @ 17:21:05
Postat av: terese

hon kan göra cover på "mina gyllene skor" och döpa om den till "mina glittriga skor!" =)

skurups coop säljer av sitt lager marabou jordgubb! 15 kr styck! Tänkte på dej =)

2015-02-12 @ 18:05:20
URL: http://tesslashes.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0