Oförskämda unge

Idag lämnade jag och Kim vårt lilla monster hos sin farmor medan vi stack iväg på några ärenden. Eftersom hon hade ätit en bra frukost bara ett par timmar tidigare, och därefter ett äpple, tänkte vi att hon skulle klara sig matmässigt. Så vi bara nämnde för Nina i förbigående att om Sienna blev hungrig så kunde hon kanske få en macka eller nåt. Sedan stack vi. Vi hann dock inte mer än ut genom dörren förrän vår oförskämda dotter vänder sig till sin farmor och säger "Farmor, när ska jag få mat?" "Ähm... När du blir hungrig." "Okej, då sätter jag mig och kollar på film på din dator nu medan du lagar mat till mig." Man vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta, men förmedla vad hon vill kan ungen i alla fall.

Kommentarer
Postat av: terese

hon är ett litet geni! säger vad hon vill utan att tala i tungor ;) Lätt att behaga! =P Blir kanske en chef av henne haha!

Ja ett tag trodde jag att jag var den enda som tyckte bröstreklamen gått får långt. Men pratade lite med en annan idag och hon tyckte som jag. Så jag sa till mataffären =P "jag tänkte bara säga en sak. Jag har pratat med några vänner, och vi tycker de där 4 bröstannonserna på anslagstavlan känns lite konstigt. Vi vill ju gå hit med våra barn utan att de ska se massa bröstannonser!" också log jag sådär jättetrevligt.
hon bara "va? vaddå 4 bröstannonser? här?"

ja det verkade som hon skulle kolla läget också hoppas jag de tar bort dem!

ush ja, man vill inte sina barn ska må dåligt över sina kroppar! Det är det man försöker förebygga! Men fler som oss ;) ((så kan vi förändra världen))

2015-02-01 @ 19:21:45
URL: http://tesslashes.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Bra att hon talar om vad hon vill ☺️

Jag var likadan när jag var liten. Kunde ätit hemma precis innan jag skulle till mormor men skulle ha mat direkt jag kom dit 😊

2015-02-01 @ 21:41:19
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: mamma/mormor Lena

Japp, hon är tydlig, mycket bra egenskap :) INTE detsamma som att vara oförskämd, hahahaha!

Svar: Haha nä, men hon behöver ju inte använda alla som sina slavar. :P
Lisa

2015-02-02 @ 17:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0