Barnnamn

Jag älskar att diskutera olika namn! Vad de betyder och varför folk har valt dem och vad de hade valt om de fått ett barn till eller ett av ett annat kön osv. Har till och med gått så långt att jag frågat kollegor vad deras barn heter i andranamn, och grannar varför de har döpt sin hund till just det namnet. Så man kan tro att jag går runt i en liten lyckobubbla här hemma och bara njuter och spinner på namnförslag till vår nya lilla bebis. Men icke. Anledningen? Kim säger nämligen bara NEJ till allt. Seriöst, han gillar inte något jag föreslår! Då kan man ju tänka att han har en hel drös med egna namn på lut som han försöker förhandla fram. Nej då, han har inte ett enda förslag. Han gillar bara inte mina. Så var det när vi väntade Sienna också. Jag ville helst att hon skulle heta Hanna, men det gick absolut inte tyckte han. Sienna var mitt nästa förslag, som min mamma hade kommit på när jag föreslog Sierra. Kim sa nej till det med, men när ungen väl föddes och var namnlös fick han liksom ge med sig. Inte Hanna, sa han, men det andra kan jag väl gå med på då... Jippi, vilken entusiasm! Denna gången sa han att han skulle kunna välja så fort vi fick veta könet. Det var en månad sedan. Hans enda ord sedan dess; NEJ. 
 
Här kommer i alla fall en lista med pojknamn som jag gillar, men som inte lär bli aktuella om den lilla ungen inte har busat satan med oss:
 
Noah
Leon
Vincent
Elliot
Elton
Jonah
Nelion
Silas
Caleb
Luca
Abel
Kian
Kenai
Lion
 
Kims svar på dem? NEJ.

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena- mamma till 4 trollungar

Åh Silas.
Sienna och Silas. De passar ju bra att säga och jätte fina namn ☺️

Här har de också vart svårt att få gubben att prata namn och mina förslag har blivit ratade. När jag säger att han får komma på något slutar de med, nä vi tar ditt förslag ☺️

Liam ville jag skulle heta Vidar som gubbens mellan namn först, men fick de som andra namn iaf. Liam var 3 veckor innan han fick ett namn ☺️

Leya och Theo bestämdes under graviditeten då visste vi kön. Då fick gubben bara tänka pojke eller flicka och inte bägge två 😉

2015-01-26 @ 20:38:38
URL: http://annalenanordmark.blogg.se
Postat av: Sandra

Vilka fina namn! Sienna och Noah tycker jag låter jättefint!
Annars älskar jag namnen Adrian, Oskar och Ebbe :-)
Mina tjejer heter Julie och Ida (Julie fick namnet för att min man alltid skojjat om "Fröken Julie" och Ida fick sitt namn för att Julie älskar Ida i Emil filmerna)

Svar: Julie har vi ganska långt upp på tjejlistan! :)
Lisa

2015-01-26 @ 22:44:01
Postat av: mamma/mormor Lena

Eftersom vi nu vet (?) att det är en Liten Syster Yster, så vill vi se en lista med tänkbara tjejnamn. Överst på min önskelista står fortfarande Charlie:)

2015-01-27 @ 14:02:08
Postat av: Madeleine

Jag får nog hålla med Kim här ganska mycket känner jag minus Leon som jag tycker är fint (men min kusins hund heter det så jag ser en tibetansk spaniel framför mig. Men de är ju söta så why not? :) ) Silas låter ju som typ Simbas bror och Kenai som en Paradise Hotel-deltagare. Eller nåt :-p

2015-01-27 @ 19:11:42
URL: http://nyarsloftet2011.blogspot.com
Postat av: terese

åh vad fina namn! hade några av dem på min lista över pojknamn. Jonah, Elliot och Elton! Vilket givetvis också blev ratade. Johan är ngt of a name pooper! Nu är vi väl ganska överens om att det enda killnamnet vi har gemensamt är Tage! Typ...
Alltså jag önskar man fick döpa ett helt fotbollslag av bebisar.. Men att uppfostra dem, njäääeeeeee!

2015-01-31 @ 20:24:04
URL: http://tesslashes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0